IMAM Ro.43

fotografie
IMAM Ro.43 - http://modelforum.upce.cz/forum/download.php?id=5685&sid=daa4326ffcccc9a928ad746b077b165e

modelforum.upce.cz
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#196310 Verze : 0
     
Název:
Name:
IMAM Ro.43 IMAM Ro.43
Originální název:
Original Name:
IMAM Ro.43
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1934-DD.09.1941 SA Industrie Aeronautiche Romeo, Napoli /
DD.07.1936-DD.09.1937 SA Costruzioni Meccaniche Aeronautiche, Pisa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
194:
149 Romeo
45 CMASA
První vzlet:
Maiden Flight:
19.11.1934 (MM.224)
Osádka:
Crew:
1-2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1760 kg 3880 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2400 kg 5291 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,580 m 37ft 11,91in
Délka:
Length:
9,720 m 31ft 10,68in
Výška:
Height:
3,500 m 11ft 5,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
33,36 m2 359.08 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,94 kg/m2 14.73 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Piaggio P.IX RC.35, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 522 kW (700 k).
Vrtule trojlistá kovová.
Piaggio P.IX RC.35, nine-cylinder, air-cooled, radial engine rated 672 hp,
driving three blade metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
300 km/h v 2000 m 186.4 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
245 km/h v 1000 m 152.2 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11.1 m/s 2178.501 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,0 min do 4000 m 11,0 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6600 m 21654 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1500 km 932.1 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm nad motorem s 500 náboji pro každý One fixed forward firing 0.303 Breda-SAFAT machine guns mouted in the nose, 500 rpg
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Plovákový letoun Ro.43 úzce vycházel průzkumného letoun IMAM Ro.37 a byl dílem i stejného konstruktéra.
Byl navržen pro službu na katapultech bitovních lodí a křižníků italského námořnictva (Regia Marina).
Derived from the Ro.37 Lince reconnaissance aircraft, with the same designer.
The Ro.43 was designed to meet a requirement of the Regia Marina, for a catapult launched reconnaissance aircraft to equip the Maritime Reconnaissance Squadrons operating from its cruisers and battleships.
Zdroje:
Sources:
Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936 - 1945, Warszawa, 1999, ISBN 83-86776-49-8
L+K 25/1995, Letadla 1939-45
http://it.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.43
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ro43.html
www.wwiivehicles.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#385162 Verze : 0
Historie letounu:


Z konstrukčního hlediska nepřinesl průzkumný letoun IMAM Ro.43 nic nového, velmi úzce navázal na pozemní letoun IMAM Ro.37bis. Oproti svému předchůdci nebylo na konstrukci letounu provedeno mnoho změn, tedy ponecháme-li stranou záměnu kolového podvozku za jeden centrální plovák a dva plováky pomocné.


S plovákovými letouny se počítalo především pro službu na válečných lodích italského námořnictva, letouny měly vzlétat pomocí katapultů z palub bitevních lodí a křižníků a provádět průzkumné lety, popř. řídit palbu z lodních děl. S ohledem na nedostatek místa na válečných lodích musela být upravena i křídla, která byla nyní sklápěcí podél trupu. Zkoušky nového letounu začaly v roce 1936 a od následujícího roku započala sériová výroba.


IMAM Ro.43 byl spíše podprůměrným letounem co se výkonu týče, na druhou stranu se vyznačoval značnou spolehlivostí v provozu. Italské letectvo zavedením tohoto stroje do výzbroje získalo, za cenu minimálního vývoje a tím i malých nákladů letoun, který byl ve své kategorii srovnatelný s letouny ostatních letectev.

Letouny se dostaly na paluby válečných lodí, kde začaly plnit své úkoly, další část letadel byla přesunuta k hranicím Řecka, aby zde prováděly první průzkumné lety. Jakmile se však dostaly Ro.43 nebo i Ro.44 (nepříliš úspěšný pokus o jednomístnou plovákovou stíhačku) do kontaktu se stíhacím letectvem protivníka docházelo na straně Italů ke značným ztrátám. Italské dvouplošníky byly velmi často nasazovány, ale při setkání s nepřátelskými letouny byly v nevýhodě a raději opouštěly bojiště.


Několik málo letounů se dostalo do Španělska, kde operačně létaly v letech 1943 – 45.


Zdroje:
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ro43.html
archiv autora.
IMAM Ro.43 -


URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#385270 Verze : 0
IMAM Ro.43


Jedná se o letoun operující na lehkém křižníku Giovanni Delle Bande Nere.


Zdroj:
www.finn.it

IMAM Ro.43 -


URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#242514 Verze : 0
Několik fotografií
zdroj: http://www.airwar.ru/enc/sww2/ro43.html
IMAM Ro.43 -


IMAM Ro.43 -


IMAM Ro.43 -


IMAM Ro.43 -


IMAM Ro.43 -


URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#385165 Verze : 0
IMAM Ro.43


Stroj ze stavu 71. Squadriglie operující z lehkého křižníku Eugenio di Savoia.


Zdroj:
http://www.wp.scn.ru/en/ww15/h/915/32/0/4

IMAM Ro.43 -


URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-43-t25664#302316 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více