Název: Name: | Kawasaki Typ 88-I | Kawasaki Type 88-I |
Originální název: Original Name: | 一型八八式偵察機 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1928-DD.MM.1929 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1926-DD.02.1927 vývoj a stavba prototypu DD.07.1927-DD.MM.1929 výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 520 (Type 88-I a Type 88-II dohromady) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1927 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1750 kg | 3858 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2800 kg | 6173 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,000 m | 49ft 2,54in |
Délka: Length: | 12,800 m | 41ft 11,93in |
Výška: Height: | 3,400 m | 11ft 1,86in |
Plocha křídla: Wing Area: | 48,00 m2 | 516.684 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 58,33 kg/m2 | 11.95 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW VI 5,5 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463 kW (630 k) a 441 kW (600 k) v optimální výšce. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu. | BMW VI 5,5 twelve-cylinder inverted vee water-cooled engine, rated at 621 hp for take-off and 592 hp at optimal level, driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 201.2 km/h v 0 m | 125 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | 21325 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem (500 nábojů) 1x pohyblivý zdvojený kulomet ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti. | One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun in a nose 500 rounds and one twin flexible rearward-firng 0.303 inch machine-guns in dorsal position. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 一型八八-I式偵察機 - Iči Gata hači hači šiki tei satsuki - Armádní průzkumný dvouplošný letoun Type 88-I. Na jaře roku 1926, potřebovalo armádní letectvo nahradit ve službě již značně zastaralý průzkumný letoun Typu Otsu 1 (v licenci-vyráběný Salmson 2A.2). Do soutěže se přihlásily tři společnosti, v každé z těchto společností v té době pracoval německý konstruktér, u Kawasaki to byl Dr. Richard Vogt. Vedení společnosti rozhodlo, že na tomto projektu s ním bude spolupracovat Hisashi Tojo. Zpočátku byl projekt označen továrním kódem KDA-2 průzkumné letadlo. Projektové práce byly zahájeny v dubnu 1926 a první prototyp byl dokončen a následně zalétán v únoru 1927. Letové zkoušky prvního prototypu ukázaly, že požadavky armády byly překročeny, maximální rychlost byla překročena o 40 km/h. Druhý a třetí prototyp byly dokončeny v červenci tohoto roku. Oba stroje již byly vybaveny dle armádních požadavků, váhový přírůstek byl asi 250 kg a přesto letoun stále splnil armádní požadavky. Po provedených armádních zkouškách v Tokorozawě byl letoun přijat do armádní výzbroje jako „Armádní průzkumný dvojplošník typ 88“. Hlavními faktory tohoto úspěchu byla velmi dobře navržená celokovová konstrukce trupu letounu a výkonný motor BMW VI, který Kawasaki začala licenčně vyrábět. Typ 88 plně nahradil typ Otsu-1 a mnoho letadel typu 88 sloužilo v první linii v letech 1929 až 1940, kde vzlétaly na průzkum, ale byly používány i jako víceúčelové letouny. Během své bojové kariéry u japonského armádního letectva se zúčastnily bojů proti Číňanům v Mandžusku, v obou incidentech u Šanghaje, Ťi-nanu a všech počátečních bojích čínsko-japonského konfliktu. | 一型八八一型式偵察機 - Ichi Gata hachi hachi shiki tei satsuki - Army Type 88-1 Reconnaissance Biplane In the spring of 1926, the Army needed to replace obsolete aircraft the Type Otsu 1 (licence-built Salmson 2-A.2). The competition was participated by three companies, each invited designers from Germany. Dr Richard Vogt was obtained for the Kawasaki project, to be assisted by Hisashi Tojo. Initially, the project went under the company designation KDA-2 Reconnaissance Aircraft. Design work was begun in April 1926. The first aircraft was completed as a company aircraft at Kawasaki's Kobe Factory in February 1927. Flight tests of the first prototype, designated A-2 showed that the Army specifications were exceeded and that the maximum speed was 149.2 mph. The second and third prototypes for delivery to the Army were completed in July of that year. Although heavier, with a weight increase of approximately 551.2 lb because of added Army equipement, flight specifications were still met. After ferrying of the two Army prototypes to Tokorozawa for testing, they were accepted as the Army Type 88 Reconnaissance Aircraft. Factors in this success were the excellent basic airframe design and the very powerful BMW VI engine. As the successor to the Type Otsu-1, many TYpe 88s were used in first-line service from 1929 to 1940 for reconnaissance and as a multi-purpose aircraft. During their operational careers with the Japanese Army Air Force they saw action against the Chinese in Manchuria, as well as participating in the both the Shanghai and Tsinan Incidents, and in the early stages of the Sino-Japanese Conflict. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo, rok 1960 www.historyofwar.org www.csd.uwo.ca pub131.ezboard.com archiv autora |