M2A3

Light Tank M2A3
     
Název:
Name:
Light Tank M2A3 Light Tank M2A3
Originální název:
Original Name:
Light Tank M2A3
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1939 Rock Island Arsenal, Rock Island Township
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
73
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
9525 kg 21000 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4432 mm 14 ft 6 ½ in
Délka korby:
Hull Length:
4432 mm 14 ft 6 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
2489 mm 8 ft 2 in
Celková výška:
Overall Height:
2337 mm 7 ft 8 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
368 mm 1 ft 2 ½ in
Šířka pásu:
Track Width:
295 mm 11 ⅝ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0.06 MPa 9.3 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
- horní přední: 22 mm, sklon 17°
- přední: 16 mm, sklon 69°
- dolní přední: 22 mm, sklon 21°
- boční: 16 mm, sklon 0°
- zadní: 16 mm, sklon 0-19°
- horní: 10 mm, sklon 90°
- spodní přední: 13 mm, sklon 90°
- spodní zadní: 6 mm, sklon 90°

Věž:
- přední: 22 mm, sklon 0°
- boční: 16 mm, sklon 0°
- zadní: 16 mm, sklon 0°
- horní: 6 mm, sklon 90°
Hull:
- upper front: 0.875 in at 17°
- front: 0.625 in at 69°
- lower front: 0.875 in at 21°
- sides: 0.625 in at 0°
- rear: 0.625 in at 0° to 19°
- top: 0.375 in at 90°
- floor front: 0.50 in at 90°
- floor rear: 0.25 in at 90°

Turret:
- front: 0.875 in at 0°
- sides: 0.625 in at 0°
- rear: 0.625 in at 0°
- top: 0.25 in at 90°
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Continental WR-670-9 čtyřdobý hvězdicový zážehový sedmiválec Continental WR-670-9 7 cylinder, 4 cycle, radial gasoline engine
Výkon:
Power:
186.4 kW při 2400 ot/min 250 bhp at 2400 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
synchronizované, 5 rychlostí vpřed, 1 vzad synchromesh, 5 speeds forward, 1 reverse
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
58 km/h 36 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
161 km 100 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1.52 m 60 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.61 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1.09 m 43 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
vlevo:
kulomet M2HB ráže 12,7 mm (1579 náb.)

vpravo:
kulomet M1919A4 ráže 7,62 mm (2730 náb.)
left:
.50cal M2HB machine gun (1579 rounds)

right:
.30cal M1919A4 machine gun (2730 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
kulomet M1919A4 ráže 7,62 mm .30cal M1919A4 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hunnicutt, R. P. Stuart: A History of the American Light Tank, Part 1. Presidio, Novato 1992. ISBN: 0-89141-462-2.
Zaloga, Steven J. Early US Armor: Tanks 1916-1940. Osprey Publishing Ltd., Oxford 2017. ISBN: 978-1-47281-808-9.
http://afvdb.50megs.com/usa/lighttankm2.html
www.historyofwar.org
tanks-encyclopedia.com
URL : https://www.valka.cz/M2A3-t6362#14767 Verze : 1
... fotka ...
M2A3  -


URL : https://www.valka.cz/M2A3-t6362#96086 Verze : 0
Verzia M2A3 obdobne ako predošlá verzia M2A2 mala dve jednomiestne guľometné vežičky. Avšak korba prešla radou zmien za účelom zlepšenia prístupu k motoru a vylepšeniu chladenia. Pojazdové ústrojenstvo sa mierne upravilo, čo zlepšilo priechodnosť terénom. Vežičky sa od seba mierne posunuli, čo malo za následok zlepšenie jazdnej stability. Po dobrých skúsenostiach s novou synchronizovanou prevodovkou v neskorších kusoch M2A2, bola táto prevodovka zastavaná aj do M2A3, avšak prevodovanie sa mierne upravilo. (v posledných kusoch M2A3 sa pre zmenu skúšala prevodovka automatická) Motor sa u tejto verzie už ustálil na Continental W-670-9. (predošlé verzie laborovali s niekoľkými vývojovými variantami motora Continental W-670) Oproti predošlej verzii sa zmenila zásoba munície, pre 12,7mm guľomet M2HB bolo nesených 1579 nábojov a pre dva 7,62mm guľomety M1919A4 bolo nesených 2730 nábojov. Ostatné parametre boli viacmenej rovnaké ako M2A2. Tento typ mal aj viacero vývojových subverzií, ktoré slúžili na overenie nových technických riešení.


M2A3E1 - verzia s dieselovým motorom
M2A3E2 - verzia s novým systémom odpruženia a posilneným pancierovaním na 25 mm
M2A3E3 - verzia so systémom odpruženia GMC a posilneným pancierovaním na 25 mm


Zdroj: http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
M2A3  - Pre porovnanie tanky M2A4 - M2A3 - Combat car M1

Pre porovnanie tanky M2A4 - M2A3 - Combat car M1
M2A3  - na tejto fotke je dobre vidno nové vylepšené prieduchy chladenia motoru a veľké dvere uľahčujúce prístup k motoru

na tejto fotke je dobre vidno nové vylepšené prieduchy chladenia motoru a veľké dvere uľahčujúce prístup k motoru
M2A3  -


URL : https://www.valka.cz/M2A3-t6362#226243 Verze : 0
Ešte doplním fotky tohto tanku z Patton Museum of Cavalry and Armor.


zdroj: afvdb.50megs.com
M2A3  - otáčací mechanizmus ľavej veliteľskej veže

otáčací mechanizmus ľavej veliteľskej veže
M2A3  -


M2A3  -


M2A3  -


URL : https://www.valka.cz/M2A3-t6362#226245 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více