Název: Name: | SPAD S.XIII C.1 | SPAD S.XIII C.1 |
Originální název: Original Name: | SPAD S.XIII C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.1919 Société Pour L'Aviation et ses Dérivés, Paris DD.MM.191R-DD.MM.191R A.C.M, Colombes DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements Adolphe Bernard, La Courneuve DD.MM.191R-DD.MM.191R Blériot Aéronautique, Suresnes DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme des Établissements Borel, Puteaux DD.MM.191R-DD.MM.191R Avionnerie Kellner et ses Fils, Billancourt DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements P. Levasseur, Paris DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme des Établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme française de Constructions Aéronautiques, Reims | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.1919 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8472 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.04.1917 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 570 kg | 1257 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 823 kg | 1814 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,08 m | 26ft 6,11in |
Délka: Length: | 6,25 m | 20ft 6,06in |
Výška: Height: | 2,28 m | 7ft 5,76in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,2 m2 | 217.43 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Ba o výkonu 149 kW nebo Hispano-Suiza 8Bb o výkonu 149 kW nebo Hispano-Suiza 8Bd o výkonu 149 kW nebo Hispano-Suiza 8Bc o výkonu 164 kW nebo Hispano-Suiza 8Be o výkonu 164 kW dvoulistá dřevěná vrtule | Hispano-Suiza 8Ba, power 200 hp, or Hispano-Suiza 8Bb, power 200 hp, or Hispano-Suiza 8Bd, power 200 hp, or Hispano-Suiza 8Bc, power 220 hp, or Hispano-Suiza 8Be, power 220 hp two-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 136 l | 30 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 218 km/h v 2000 m | 135.5 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,67 min do 2000 m | 4,67 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6650 m | 21818 ft |
Dolet: Range: | 400 km | 248.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,7mm kulomet Vickers | 2x fixed .303 Vickers machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. Spad 13.C1, Windsock Datafile No.32. Albatros Publications, Berkhamsted 1992. ISBN 0-948414-39-1. Bączkowski, Wiesław. Samolot myśliwski SPAD VII - XIII, TBiU Nr.114. Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa 1987. www.aviafrance.com http://www.airwar.ru/enc/fww1/spads13.html |