Supermarine Seafire Mk.III

Supermarine Seafire F Mk.III
     
Název:
Name:
Supermarine Seafire F Mk.III Supermarine Seafire F Mk.III
Originální název:
Original Name:
Supermarine Seafire F Mk.III
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.194R Westland Aircraft Ltd., Yeovil
DD.MM.1943-DD.MM.194R Cunliffe-Owen Aircraft Ltd., Eastleigh
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1943-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1263 (všech Seafirů Mk.III dohromady)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2814 kg 6204 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3221 kg 7100 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3465 kg 7639 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,227 m 36ft 10in
Délka:
Length:
9,119 m 29ft 11in
Výška:
Height:
3,490 m 11ft 5,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,48 m2 242 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
143,27 kg/m2 29.34 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 55, kapalinou chlazený dvanáctiválec, přeplňovaný jednostupňovým jednorychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 884 kW, bojový výkon 1 096 kW v h= 2 820 m při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 1,103 baru (1,09 atm).
Vrtule čtyřlistá Rotol R12/4F5 s konstantními otáčkami o průměru 3 276 mm
Rolls-Royce Merlin 55, twelve-cylinder liquid-cooled Vee, single-speed single-stage supercharged engine, rated 1,185 hp at take-off, combat 1,470 hp at 3,000 rpm, +16 lb/sq.in boost, 9,250 ft,
driving a four blade Rotol type R12/4F5/4 constant-speed propeller of 10ft 9in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
386 l ve vnitřních nádržích
a 136 l nebo 205 l v jedné přídavné zavěšené pod trupem a nebo 409 l v neodhazovatelné přídavné nádrži pod trupem (pro přelety).
85 UK gallons internal tanks and
30 or 45 or 90 UK gallons in one drop tanks under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
564.9 km/h v 3200 m 351 mph in 10500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
354.1 km/h v 4572 m 220 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.2 m/s 2600 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,15 min do 6096 m 8,15 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10851 m 35600 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1247.2 km 775 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm, s 120 nebo 145 náboji na hlaveň
4x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm s 350 náboji na hlaveň
Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem nebo 2x 113 kg pumy pod křídly.
Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons, 120 or 145 rpg and
four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine guns, 350 rpg.


Bomb load: One 500lb bomb under a fuselage or two 250 lb bombs under a wings.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Supermarine Type 358.
Verze vyrobená v největším množství, oproti předešlé verzi (Mk.II) byla největší změna v použití ručně sklápených křídel (křídlo se před kanóny sklopilo nahoru, podruhé před koncovým obloukem zase dolů). Díky tomu bylo možno umístit na letadlovou loď více strojů. Po složení křídel se šířka (nechci psát rozpětí) změnšíla na 4 100 mm. Po přibližně 150 vyrobených strojích byly merliny 55 nahrazeny motory Merlin 55M se sníženou výškovostí. Většina letadel byla také dodána s křídly se zmenšeným rozpětím. Tato verze byla označena jako Seafire L Mk.III.
Start mohl být usnadněn pomocnými startovacími raketovými motory RATOG.
Supermarine Type 358.


The major version of the Seafire to enter service was the F Mk.III in November 1943. This was the first version to be fitted with a folding wing which allowed below deck stowage for the first time. The initial batch of the F Mk.III were quickly replaced by the Seafires L Mk.III with the low rated Merlin 55M engine.
Zdroje:
Sources:
Len Bachelor, Profile Publications, Profile No. 221., Supermarine Seafire (Merlins), Windsdor 1971, Book number: 032668.
www.classicwarbirds.co.uk
www.wwiivehicles.com
http://spitfirestory.com/supermarine_seafire.html
http://www.spitfires.ukf.net/home.htm
archiv autora

Supermarine Seafire Mk.III -


Supermarine Seafire Mk.III -


Supermarine Seafire Mk.III -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-III-t8653#387766 Verze : 1
Supermarine Seafire Mk.III
Supermarine Seafire Mk.III -


Supermarine Seafire Mk.III -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-III-t8653#80291 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20541.htm

Supermarine Seafire Mk.III -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-III-t8653#538664 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více