Název: Name: | Royal Aircraft Factory | Royal Aircraft Factory |
Originální název: Original Name: | Royal Aircraft Factory | |
Historie názvů: History of Names: | DD.08.1909-26.05.1911 H. M. Balloon Factory 26.05.1911-11.05.1912 H. M. Aircraft Factory 11.05.1912-DD.06.1918 Royal Aircraft Factory | DD.08.1909-26.05.1911 H. M. Balloon Factory 26.05.1911-11.05.1912 H. M. Aircraft Factory 11.05.1912-DD.06.1918 Royal Aircraft Factory |
Obory výroby: Production Subjects: | letectví | aviation |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | DD.08.1909-DD.06.1918 Farnborough | DD.08.1909-DD.06.1918 Farnborough |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | - | - |
Vznik: Founded: | DD.08.1909 Továrna na balóny oddělena od Balónové školy | DD.08.1909 Balloon Factory separated from the Balloon School |
Zánik: Cancelled: | DD.06.1918 továrna přejmenována na Royal Aircraft Establishment | DD.06.1918 renamed as Royal Aircraft Establishment |
Produkty: Products: | DD.08.1909-DD.MM.RRRR Beta (vzducholoď/dirigible) DD.MM.1910-DD.MM.1910 Dunne D.5 DD.MM.1910-DD.MM.1910 F.E.1 DD.02.1910-DD.MM.RRRR Gamma (vzducholoď/dirigible) DD.MM.1911-DD.03.1912 B.E.1 DD.MM.1911-DD.03.1918 B.E.2 DD.MM.1911-DD.06.1911 S.E.1 DD.MM.1911-DD.MM.1917 F.E.2 DD.MM.1912-DD.02.1913 B.E.7 DD.MM.1912-DD.03.1913 B.S.1 DD.MM.1912-DD.03.1913 F.E.3 DD.MM.1912-DD.06.1912 B.E.4 DD.MM.1912-DD.06.1912 B.E.5 DD.MM.1912-DD.06.1913 B.E.3 DD.MM.1912-DD.09.1912 B.E.6 DD.09.1912-DD.MM.RRRR Delta (vzducholoď/dirigible) DD.10.1912-DD.MM.1913 R.E.3 DD.11.1912-DD.10.1913 R.E.2 DD.MM.1913-DD.MM.1915 B.E.8 DD.MM.1913-DD.MM.1915 R.E.5 DD.MM.1913-DD.MM.1917 R.A.F.1 (motor/engine) DD.MM.1913-DD.MM.RRRR R.A.F.2 (motor/engine) DD.04.1913-DD.09.1913 R.E.1 DD.04.1913-DD.10.1913 S.E.2 DD.08.1913-DD.11.1914 F.E.6 DD.08.1913-DD.MM.RRRR Eta (vzducholoď/dirigible) DD.12.1913-DD.12.1915 S.E.4 DD.MM.1914-DD.MM.1915 R.A.F.3 (motor/engine) DD.MM.1914-DD.MM.1916 R.A.F.4 (motor/engine) DD.01.1914-DD.03.1916 F.E.4 DD.MM.1915-DD.08.1915 B.E.9 DD.MM.1915-DD.MM.1918 B.E.12 DD.MM.1915-DD.MM.RRRR R.A.F.5 (motor/engine) DD.MM.1915-DD.MM.RRRR R.A.F.6 (motor/engine) DD.05.1915-DD.MM.1917 F.E.8 DD.10.1915-DD.MM.1916 R.E.7 DD.MM.1916-DD.MM.1918 S.E.5 DD.MM.1916-DD.MM.RRRR R.A.F.8 (motor/engine) DD.MM.1916-DD.MM.RRRR R.A.F.9 (motor/engine) DD.03.1916-DD.06.1918 R.E.8 DD.10.1916-DD.04.1917 F.E.9 DD.MM.1917-DD.MM.1917 R.E.9 DD.MM.1917-DD.MM.RRRR R.A.F.12 (motor/engine) DD.MM.1917-DD.MM.RRRR R.A.F.13 (motor/engine) DD.MM.1917-DD.MM.RRRR R.A.F.7 (motor/engine) DD.02.1917-DD.06.1917 Aerial Target DD.05.1917-DD.01.1918 N.E.1 DD.09.1917-DD.12.1917 C.E.1 DD.MM.1918-DD.MM.1918 Handley Page O/400 DD.MM.1918-DD.MM.1919 Vickers Vimy DD.01.1918-DD.03.1918 A.E.3 | |
Poznámka: Note: | 1909 Balónová továrna jeho výsosti byla organizačně oddělena od Balónové školy 1911 přejmenování na Leteckou továrnu 1912 společně se vznikem Royal Flying Corps továrna přejmenována na Královskou leteckou továrnu 1918 společně se vznikem Royal Air Force továrna kvůli možnosti záměny přejmenována na Royal Aircraft Establishment, letecká výroba ukončena na konci války | 1909 His Majesty's Balloon Factory was separated from the Balloon School 1911 renamed as H. M. Aircraft Factory 1912 společně se vznikem Royal Flying Corps továrna přejmenována na Královskou leteckou továrnu 1918 with the formation of the Royal Air Force, the original R.A.F. was renamed the Royal Aircraft Establishment, aeroplane production continued to the end of the war |
Zdroje: Sources: | Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7. Goodall, M. H., Tagg, A. E. British Aricraft before the Great War. Schiffer Publishing, Atgen 2001. ISBN 0-52888-165-5. www.historyofwar.org http://www.rafweb.org/RAF_History.htm www.gracesguide.co.uk www.britishaircraft.co.uk/companypage.php?ID=24 |