De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.10

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.10

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.10 De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.10
    Originální název:
    Original Name:
    De Havilland D.H.100 Sea Vampire F Mk.10
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1945-DD.MM.194R The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1945-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.03.1945
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4754 1) kg 104801) lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12.19 m 40ft
    Délka:
    Length:
    9.37 m 30ft 9in
    Výška:
    Height:
    2.69 m 8ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24.71 m2 266 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of engines:
    1
    Typ:
    Type:
    de Havilland Goblin 1 o tahu 12.01 kN (první prototyp) nebo
    de Havilland Goblin 2 o tahu 13.79 kN (druhý prototyp)
    de Havilland Goblin 1, thrust 2700 lb.st. (first) or
    de Havilland Goblin 2, thrust 3100 lb.st. (second)
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    918 l 202 UK gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    869 1) km/h v ? m 5401) mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    1174.8 1) km 7301) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - konverze 2. prototypu a 91. sériového F Mk.I pro námořní testy
    - plocha klapek rozšířena o 40 %, záchytný hák, nohy podvozku s delším chodem odpružení


    1) odhad podle F Mk.I
    conversion of the second prototype and 91st built F Mk.I for naval testing
    - 40 % increase in flap area, long travel oleo legs, arrester hook


    1) assumed from F Mk.I
    Zdroje:
    Sources:
    Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
    Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2
    http://www.vectorsite.net/avvamp_1.html
    www.lietadla.com



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1758#342718Verze : 0
    MOD
    Avatar
    De Havilland Sea Vampire F.10, serial number LZ551, byl prvním prototypem námořní verze stíhačky D.H.100 Vampire. LZ551 byl postaven 17.3.1944 jako De Havilland Spider Crab a v následujícím roce byl přestavěn k použití na letadlových lodích. Tento letoun je prvním proudovým letounem, jenž přistál na palubě letadlové lodi. Stalo se tak 3.12.1945, pilotem tehdy byl Lt.Cdr Eric "Winkle" Brown a letadlovou lodí byla HMS OCEAN. LZ551 byl dále testován pro nácvik přistávání bez podvozku na gumovém potahu paluby letadlových lodí a od roku 1972 je vystaven v muzeu FAA v Yeoviltonu (viz fotografie níže).
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1758#6811Verze : 0
    Avatar
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1758#6725Verze : 0
    MOD