Boeing 737-700 společnosti Transavia (registrace PH-XRZ) na lince z Amsterodamu do Istanbulu vstoupil ve středu odpoledne do vzdušného prostoru České republiky nedaleko Ústí nad Labem.
Na hranicích nenavázal standardní spojení a nekomunikoval.
Řídícím letového provozu se nepodařilo navázat s letounem spojení ani na nouzové frekvenci. Proto ve Spojeném středisku řízení vzdušných operací (CAOC) v Německu, jehož zájmovým prostorem je oblast od Beneluxu až po Pobaltí, rozhodli o vzletu hotovostních letounů JAS-39 Gripen z čáslavské základny. Stíhačky vybavené protiletadlovými řízenými střelami AIM-9 Sidewinder vyrazily do třinácti minut od obdržení signálu, přičemž předepsaná lhůta je patnáctiminutová.
Boeing Transavie držel kurs, rychlost i výšku a mířil ke slovenským hranicím. V půl šesté navázal spojení s řízením letového provozu v Bratislavě. Gripeny jej monitorovaly až na hranice se Slovenskem, pak se vrátily na základnu.
Zdroj: zpravy.idnes.cz
Na hranicích nenavázal standardní spojení a nekomunikoval.
Řídícím letového provozu se nepodařilo navázat s letounem spojení ani na nouzové frekvenci. Proto ve Spojeném středisku řízení vzdušných operací (CAOC) v Německu, jehož zájmovým prostorem je oblast od Beneluxu až po Pobaltí, rozhodli o vzletu hotovostních letounů JAS-39 Gripen z čáslavské základny. Stíhačky vybavené protiletadlovými řízenými střelami AIM-9 Sidewinder vyrazily do třinácti minut od obdržení signálu, přičemž předepsaná lhůta je patnáctiminutová.
Boeing Transavie držel kurs, rychlost i výšku a mířil ke slovenským hranicím. V půl šesté navázal spojení s řízením letového provozu v Bratislavě. Gripeny jej monitorovaly až na hranice se Slovenskem, pak se vrátily na základnu.
Zdroj: zpravy.idnes.cz