Micubiši C5M2 12 [Babs]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Micubiši C5M2 12 [Babs]

Mitsubishi C5M2 Model 12 / 三菱 C5M2・九八式陆上侦察机一二型

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Micubiši C5M2 12 Mitsubishi C5M2 12
    Originální název:
    Original Name:
    九八式陆上侦察机 一二型
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.1940 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    30
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1939
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1715 kg 3781 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2245 kg 4949 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,000 m 39ft 4,43in
    Délka:
    Length:
    8,700 m 28ft 6,51in
    Výška:
    Height:
    3,465 m 11ft 4,41in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,36 m2 219.15 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    115,18 kg/m2 23.59 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Nakadžima NK1C Sakae 12 (Ha-35-12) o vzletovém výkonu 692 kW (940 k) výkon 698 kW (950 k) v h= 2 900 m.
    Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 950 mm.
    Nakajima NK1C Sakae 12 (Ha-35-12), fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 927 hp for take-off, 937 hp at 8,515 ft,
    driving a three-blade variable-pitch propeller of the diameter 9ft 8,14in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    839 l 184.5 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    487 km/h v 4550 m 302.6 mph in 14928 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    321.9 km/h v 3048 m 200 mph in 10000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3,97 min do 3000 m 3,97 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9580 m 31430 ft
    Dolet:
    Range:
    1110.4 km 690 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v zadní části kabiny. One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Námořní průzkumný letoun typ 98 model 12


    Letoun vznikl „navalizací“ a dalším vývojem armádního půzkumného letounu Ki-15-II. Námořnímu letectvu scházel ve výzbroji odmítnutý letoun Nakajima C3N1.
    Navy Type 98 Reconnaissance Plane Model 2


    Imperial Japanese navy, was impressed by the performance Army aircraft Ki-15 and ordered 20 airplanes of the Ki-15-II under the official designation Navy Type 98 Reconnaissance Plane Model 1, Mitsubishi designation C5M1. The navy acquired subsequently 30 C5M2 aircraft that were generally similar except for installation of the more powerful 950 hp Nakajima Sakae 12 engine.
    Zdroje:
    Sources:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
    Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
    L+K 4/1985, str.29, Letadla 39-45, Václav Němeček
    http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ki15.html
    www.daveswarbirds.com
    www.warbirdsresourcegroup.org
    www.aviastar.org
    http://www.cofe.ru/avia/M/M-145.htm
    http://www.go2war2.nl/artikel/302
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/28335#99315Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mitsubishi C5M2 12
    - / - / Babs
    一二型 / - / Námořní průzkumný letoun


    Historie:
    Jedná je o navalizovanou verzi armádního průzkumného letadla Ki-15-II, námořní letectvo požadovalo další zvýšení výkonů, ale navzdory vestavěnému výkonějšímu motoru, výkony poklesly v důsledku vyšší hmotnosti letadla.
    Tento letoun se zapsal do historie vypátráním a sledováním britského bitevního svazu u Singapuru (Repulse a Prince of Wales), který byl poté potopen.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/28335#99319Verze : 0
    MOD
    Avatar
    C5M2 fotografie pohled na levý bok.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/28335#126751Verze : 0
    MOD
    Avatar
    C5M2 na startu


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/28335#101459Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Náčrtek - pohled z boku, nejmarkatnějším rozpoznávacím znakem od Ki-15-II je absence vrtulového kužele u námořní verze.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/28335#100097Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie námořní Babs při údržbě na Celebesu.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/28335#108975Verze : 0
    MOD
    Avatar
    C5M2 kamufláž Celebes léto 1942


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/28335#101460Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kamufláž C5M2 rok 1943 Kisarazu Kokutai


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/28335#128138Verze : 0
    MOD