Daimler-Benz DB 605 AM

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
Vánoční srazy 9.12.2017 Praha a Karviná | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Daimler-Benz DB 605 AM

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Daimler-Benz DB 605 AM Daimler-Benz DB 605 AM
    Originální název:
    Original Name:
    Daimler-Benz DB 605 AM
    Kategorie:
    Category:
    invertní vidlicový motor inverted vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Použití:
    Use:
    Arado Ar 240 B-0, Messerschmitt Bf 109 G-14
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    756 kg 1667 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    2158 mm 7ft 1in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    760 mm 2ft 5,0in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1037 mm 3ft 4,85in
    Vrtání:
    Bore:
    154 mm 6,06in
    Zdvih:
    Stroke:
    160 mm 6,3in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    35,7 l 2178.55 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan)
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch Bosch direct fuel injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    8,3:1 levá řada; 8,5:1 pravá řada 8.3:1 left cylinder bank, 8.5:1 right cylinder bank
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. Supercharger: Single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch.
    Chlazení:
    Cooling:
    přetlakové chlazení kapalinou Glysantin Liquid-cooled, pressurized
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    1324 kW při 2800 ot/min 1775 bhp at 2800 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkony:
    1 324 kW (1,800 k) při 2 800 ot/min s použitím MW-50
    1 250 kW (1 700 k) při 2 800 ot/min v h= 4 000 m bojový výkon s MW-50,
    794 kW (1 080 k) při 2 300 ot/min v h= 5 500 m zvýšený trvalý výkon.


    Motor byl na rozdíl od DB 605A vybaven zařízením pro vstřik směsi vody a metanolu do sání kompresoru, odpařením této směsi se stlačený vzduch ochladil - poklesl protitlak kompresoru a ten dodal větší množství vzduchu.


    Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
    Power output:
    1,775 hp at 2,800 rpm for take-off with MW-50 injection,
    1,677 hp at 2,800 rpm at 13,120 ft for combat power with MW-50 injection,
    1,065 hp at 2,300 rpm at 18,000 ft for max. continuous power.


    MW50 injection into the supercharger intake.


    Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder bank.
    Zdroje:
    Sources:
    www.luftarchiv.de
    frhewww.physik.uni-freiburg.de
    http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm
    http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68917#242119Verze : 0
    MOD