Hall PH-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Hall PH-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hall PH-1 Hall PH-1
    Originální název:
    Original Name:
    Hall PH-1
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1929-DD.MM.1932 Hall Aluminum Aircraft Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1932 sériové
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    10 (A8004, A8687–A8695)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.12.1929
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3743 kg 8251 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    7021 kg 15479 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    7429 kg 16379 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.2 m 72ft 10in
    Délka:
    Length:
    15.8 m 51ft 10in
    Výška:
    Height:
    5.33 m 17ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    108.7 m2 1170 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-1820-86 o výkonu 462 kW
    třílistá kovová vrtule
    Wright R-1820-86, power 620 hp
    three-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3407 l 900 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    217.3 km/h v ? m 135 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    112.7 km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,4 min do 1524 m 8,4 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3475 m 11400 ft
    Dolet:
    Range:
    2542.8 km 1580 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3003 km 1866 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pohyblivý dvojkulomet 7,62 mm 2x flexible .30 twin machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost 16,2 h -
    Zdroje:
    Sources:
    Johnson, E. R. United States naval aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    http://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf
    http://www.aerofiles.com/_h.html
    http://www.americancombatplanes.com/pn7_4.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69345#454395Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Hall PH-1

    Americké námořnictvo potřebovalo v polovině dvacátých let nahradit mnoho ze svých létacích člunů. Když v roce 1928 v továrně námořnictva Naval Aircraft Factory vznikl prototyp PN-12, námořnictvo nechalo na jeho základě u několika firem postavit sériové stroje. Trochu jiným případem byla firma Hall Aluminum Aircraft Corporation, která byla pověřena postavit vzorový prototyp nikoli podle PN-12, ale podle předchozího PN-11, který měl nový, široký trup, odlišný od ostatních "pohrobků" létacích člunů Felixstowe. Firma Hall byla založena americkým průkopníkem hliníkových konstrukcí Charlesem Wardem Hallem v roce 1927, a jak napovídá její jméno, specializovala se na konstrukci letadel z hliníku.
    Právě tím byla nyní továrna pověřena - vytvořit nový letoun na bázi PN-11, zkonstruovaný z hliníku. Protože byl majitel firmy dost zklamán nepříznivými výroky ze strany letectva o řemeslné kvalitě svých starších strojů, byl tento prototyp, XPH-1, konstruován s obrovským důrazem na preciznost práce a na dokonalost všech linií. XPH-1 měl odkrytou kabinu, trup z hliníkové slitiny, konstrukce všech ostatních částí letadla byla rovněž hliníková, potažená plátnem. Použity byly motory Wright R-1750 Grd o výkonu 373 kW. Poprvé vzlétl v prosinci 1929 a při testech dosáhl rychlosti pouze 202 km/h, ale jeho další vlastnosti natolik nadchly komisi námořnictva, že Hall obdržel největší zakázku v historii firmy - devět letadel.
    Sériové stroje měly nové motory Wright R-1820-86 o 462 kW, kapotované úzkým prstencem. S tímto motorem byly sériové stroje schopné rychlosti 217 km/h. Došlo k dalším úpravám, které vedly k zvětšení baldachýnu křídla, přidání servořízení výškovky a posunutí pozice zadního střelce. Od 19. října do 10. prosince 1931 se pod vedením poručíka Ralpha A. Ofstieho konaly pečlivé testy, které například ukázaly, že je nový stroj schopen vzlétnout během 25 sekund. Typ byl hodnocen tak kladně, že prý pouze nedostatek financí zabránil objednání většího množství strojů. Takhle byly postavené letouny předány jediné letce, a to VP-8 sídlící v Pearl Harboru, u které létaly PH-1 v letech 1932 až 1937. Ve službě se natolik osvědčily, že v červnu 1936 byla obnovena jejich výroba, konkrétně upravené verze PH-2, kterou si objednala americká pobřežní stráž.

    Zdroj:
    Boyne Walter J.: The Best of Wings Magazine, Brassey's, 2001
    ( books.google.com )
    http://www.airwar.ru/enc/sww2/hallph.html
    http://www.aero-web.org/specs/hall/xph-1.htm
    http://www.aero-web.org/specs/hall/ph-1.htm
    http://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf

    Prototyp v letu. Zdroj: http://www.history.navy.mil/avh-vol2/appen1-2.pdf
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69345#244056Verze : 0
    MOD