Fokker XLB-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Fokker XLB-2

Atlantic Fokker XLB-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fokker XLB-2 Fokker XLB-2
    Originální název:
    Original Name:
    Fokker XLB-2
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 Fokker Aircraft Corp. of America, Teterboro, New Jersey
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (25-210)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    05.08.1927
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2829 kg 6236 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5740 kg 12655 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.2 m 72ft 10in
    Délka:
    Length:
    15.67 m 51ft 5in
    Výška:
    Height:
    4.04 m 13ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    69.49 m2 748 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1690-1 Hornet o výkonu 386 kW Pratt & Whitney R-1690-1 Hornet, power 525 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    254 l 340 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    197.9 km/h v 0 m 123 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    149.7 km/h v ? m 93 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3.9 m/s 762 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    11,5 min do 1524 m 11,5 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4176 m 13700 ft
    Dolet:
    Range:
    1046.1 km 650 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x dvojitý pohyblivý 7,62mm kulomet Lewis v přídi
    1x dvojitý pohyblivý 7,62mm kulomet Lewis na hřbetě
    1x pohyblivý kulomet v podlaze trupu

    930 kg bomb
    1x flexible .30 Lewis twin machine gun in the nose
    1x flexible .30 Lewis twin machine gun amidships
    1x flexible .30 Lewis machine gun in the lower rear fuselage

    2050 lb of obmbs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/lb2.html
    http://www.aerofiles.com/_fok.html

    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72066#254272Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1927 armádní letectvo vypsalo soutěž na nástupce bombardéru Martin NBS-1. Soutěže se zúčastnila i firma Fokker Aircraft Corp., sídlící v newjerseyském Teterboro, kterou Anthony Fokker založil v roce 1924 jako svou americkou pobočku pod jménem Atlantic Aircraft. Na rozdíl od NBS-1 i od konkurenčních Keystone LB-1, které byly dvouplošníky, vizuálně nepříliš odlišné od bombardérů z Velké války, Fokkerův XLB-2 vycházel konstrukčně z Fokkerova dopravního stroje F.VII/3m. Křídlo s tlustým profilem bylo opět z Fokkerovy obvyklé překližky, zadní část trupu se také nelišila od F.VII. Letoun byl ale pouze dvoumotorový a byl poháněn motory Pratt & Whitney R-1340 Wasp, umístěnými pod křídly. Příď tak byla uvolněna pro bombometčíka. Osádku celkem tvořilo pět mužů, Kteří měli k dispozici pět kulometů - dvojitý na přídi, dvojitý na hřbetě a další kulomet střílející otvorem v podlaze. Mohl nést až 931 kg pum. V této podobě vážil XLB-2 2683 kg a jeho maximální rychlost dosahovala 186,7 km/h. Motory byly později nahrazeny dvěma Pratt & Whitney R-1690-1 Hornet, což zvedlo jeho maximální rychlost na 198 km/h. Výkony se ale příliš nelišily od běžných dvouplošných strojů, a letectvo nevěřilo samonosnému dřevěnému křídlu XLB-2. Na dopravních strojích se sice již osvědčilo, pro vojáky šlo ale stále o příliš radikální myšlenku.
    V roce 1929 Fokker postavil ještě jeden hornoplošný bombardér. Tento stroj vycházel z jeho amerického třímotoráku Fokker F.10. Motory byly opět Hornety. Tento stroj nedostal žádnné oficiální označení, pouze registraci X9165. Armádou nebyl nikdy testován, a brzy byl přestavěn na standardní F.10A.


    Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/lb2.html
    www.americancombatplanes.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72066#584977Verze : 0
    MOD
    Avatar
    www.dutch-aviation.nl
    www.premierpostal.com





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/72066#584982Verze : 0
    MOD