2KD-FTV 5 - řadový, vznětový, common-rail s přímým vstřikováním - počet válců: 4 - objem válců: 2494 cm3 - vrtání: 92 mm - zdvih: 93,8 mm - maximální výkon: 75 kW při 3600 ot/min - maximální točivý moment: 260 Nm při 1600 ot/min - rozvod: DOHC - kompresní poměr: 18,5
2KD-FTV 5 - in-line, diesel, common-rail with direct injection - number of cylinders: 4 - swept volume: 152.2 cu in - bore: 3.62 in - stroke: 3.69 in - maximum power output: 101 bhp (102 PS) at 3600 rpm - maximum torque: 192 lb.ft at 1600 rpm - valve control: DOHC - compression ratio: 18.5
Převodovka: Gearbox:
5MT - manuální
5MT - manual
Spojka: Clutch:
?
?
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity:
66 l
14.52 Imp gal
Výkony: Performance:
Rychlost na silnici: Road Speed:
150 km/h
93.2 mph
Rychlost v terénu: Cross-country Speed:
? km/h
? mph
Spotřeba paliva: Fuel Consumption:
? l/100 km
? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road:
? km
? mi
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range:
? km
? mi
Překonávání překážek: Obstacles Crossing:
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure:
URL : https://www.valka.cz/CZE-JPN-Toyota-Hilux-SCV-vozidlo-specialnich-sil-t103322#371792
Verze : 0
Hiluxy pro ÚSpO VP (SOG) byly původně pořízeny v počtu tří kusů s určením pro nasazení v Iráku. Plánovala se instalace kompletní balistické ochrany, nicméně na to vozidlo nestačilo výkonem svého motoru a ani nosností. Nakonec byly zabudovány pouze neprůstřelné čelní sklo, dveře řidiče a zadní přepážka. Na spodku vozidla se objevila tzv. protiminová ochrana. Jinak byla vozidla nechráněna. Výzbroj byla zpočátku tvořena jedním kulometem PKB ráže 7,62 mm ve střešní lafetě a případně mohla být doplněna o další shodný kulomet v závěsu na pravých předních dveřích, resp. před nimi. Takto konfigurovaná vozidla byla vyslána do Iráku, kde v rámci operace Irácká svoboda působil kontingent 7. polní nemocnice, pod něhož organizačně spadal i odřad SOGu. Ten kooperoval na ochranných úkolech ve prospěch nemocnice nebo se podílel na přímé ochraně nejvyššího koaličního policejního představitele v oblasti Basry, tzv. Provost Marshalla. Po ukončení nasazení SOGu v Iráku byly Hiluxy staženy zpět do ČR.
Před výjezdem do mise AČR SOG - ISAF v Afghánistánu vyvstala nutná potřeba vyzbrojení jednotky těžkými zbraněmi. Ve SVOS v Přelouči byla následně realizována úprava spočívající v instalaci ochranné klece kolem karoserie a korby vozidla. Do prostoru korby byla umístěna skruž s lafetou pro těžkou zbraň - buď 12,7mm kulomet DŠKM (později NSVT), nebo 30mm granátomet AGS-17. V průběhu nasazení v Hílmandu byly Hiluxy dovybaveny celou řadou prvků zvyšujících ochranu osádky, zejména se jednalo o přídavné balistické panely (získané od spojenců z vraků vozidel Land Rover Snatch, HMMWV ad.), rušičkami a spojovacími prostředky. Dvě vozidla byla vybavena kulomety DŠKM a jedno granátometem AGS-17. S výjimkou stanoviště řidičů byly z aut odstraněny dveře, aby zbytek osádky mohl v případě potřeby okamžitě zahájit boj, ať již palbou nebo opuštěním vozidla. Toyoty byly variabilně vybavovány kulomety PKB (nebo Mk 48) na levé straně za řidičem nebo na pravé straně vedle řidiče. Osádka byla tvořena řidičem, horním střelcem z těžké zbraně, velitelem vozidla a případně zadním střelcem. V každém vozidle byly umístěny osobní zbraně osádky (9mm pistole Glock 17, 5,56mm puška M4, 5,56/7,62mm kulomet Mk 46 / Mk 48, 40mm granátomet M203, případně brokovnice, odstřelovací puška, dále RPG-7 se zásobou protipěchotní i kumulativní munice, granáty, pyro materiál atd.) a případně i záložní výzbroj. Např. u vozidla s granátometem byl dodatečně instalován spřažený kulomet PKB, neboť granátomet se dost pomalu přebíjí, tak aby střelec nezůstal nebojeschopný. Vozidla prokázala svou enormní spolehlivost a provozní odolnost.
1. kontingent SOG začal s modifikovanými Hiluxy plnit bojové operace v jižním Afghánistánu od května 2007. Kvůli naprosto nevyhovující protiminové ochraně byla vozidla z bojové činnosti v Hílmandu stažena na závěr rotace 2. kontingentu na jaře 2008. Dočasnou náhradou se staly zapůjčené americké M1114. Na Hiluxy byl ke konci jejich nasazení zkušebně instalován i kulomet NSVT, ale k nasazení takto modifikovaných vozidel již v podstatě nedošlo. Po zrušení ÚSpO VP na podzim 2009 se Hilux v nejhorším technickém stavu dostal do sbírek Vojenského technického muzea v Lešanech. Zbylé dva skončily u 601. skupiny speciálních sil.
Vozidla Toyota Hilux SCV (výzbroj odpovídá době nasazení v Afghánistánu):
URL : https://www.valka.cz/CZE-JPN-Toyota-Hilux-SCV-vozidlo-specialnich-sil-t103322#525182
Verze : 1
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.