Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 340 příspěvků vloženo, 983 editováno a 283 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Dewoitine D.500 C.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Dewoitine D.500 C.1 Dewoitine D.500 C.1
    Originální název:
    Original Name:
    Dewoitine D.500 C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.MM.1934 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse /
    DD.MM.1934-DD.MM.1935 Société des Etablissements Lioré et Olivier, Argenteuil /
    Období výroby:
    Production Period:
    23.11.1932-DD.MM.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    101
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    18.06.1932
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1287 kg 2837 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1710 kg 3770 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,090 m 39ft 8in
    Délka:
    Length:
    7,740 m 25ft 4,75in
    Výška:
    Height:
    3,630 m 11ft 10,9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,50 m2 177.6 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    103,636 kg/m2 21.23 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    prototyp:
    Hispano-Suiza 12Nbrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 485 kW (660 k) a max. výkonu 544,3 kW (740 k) v h= 4 000 m při 2 100 ot/min
    sériová výroba:
    Hispano-Suiza 12Xbrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 485 kW (660 k) a max. výkonu 507,5 kW (690 k) v h= 3 900 m při 2 600 ot./min.
    Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
    Prototype:
    Hispano-Suiza 12Nbrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 651 hp for take-off and 730 hp at 13,123 ft at 2,100 rpm
    other D.500:
    Hispano-Suiza 12Xbrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 651 hp for take-off and 680 hp at 12,795 ft at 2,600 rpm
    driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    359 km/h v 4000 m 223.1 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    304 km/h v ? m 188.9 mph in 0 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    1,3 min do 1000 m 1,3 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11000 m 36089 ft
    Dolet:
    Range:
    853 km 530 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    - km - mi
    Výzbroj:
    Armament:
    Prototyp:
    2x pevný kulomet Vickers ráže 7.7 mm nad motorem
    Sériově vyrobené:
    2x pevný kulomet Darne 32 ráže 7,5 mm nad motorem
    2x pevný kulomet Darne 32 ráže 7,5 mm v křídlech (později vyrobené stroje).
    Prototype:
    Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns.
    Mass produced aircraft:
    Two fixed forward-firing 0.295 inch Darne machine-guns in the nose and later
    additional two fixed forward-firing Darnes in the wings.
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Squadron/Signal. Aircraft Number 180, Alain Pelletier, French Fighters of World War II
    Bartlomiej Belcarz, AirMagazine No.24, Las sections de chasse Polonaises improvisees en France en 1940, 12/2004, page 52.
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/d500.html
    http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/253525
    http://avia-museum.narod.ru/france/
    aviarmor.net
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1059#497066Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dewoitine D.500 C.1


    Stručná historie:
    Prototyp stíhacího letounu Dewoltine D.500 01 na širokém pevném podvozku s aerodynamickými kryty kol, vypadal bojechtivě. První let provedl známý zkušební pilot Marcel Doret dne 18. června 1932. Letoun neměl příliš dobré vlastnosti, na křídle nebyly vztlakové klapky a tak přistávací rychlost byla na tuto dobu dost velká, mezi dětské nemoci lze počítat i přehřívání motoru. dále se vyskytly problémy s ovladatelností letadla ve vývrtce, ale vcelku byl stroj považován za poměrně zdařilý a pro svůj vzhled a technické řešení byl obdivován. V roce 1933 bylo objednáno 15 předsériových a 45 sériových letadel. Výzbroj Dewoitine D.500 C.1 tvořily nejprve dva kulomety Vickers ráže 7,7 mm, ty byly později nahrazeny kulomety Darne 32 ráže 7,5 mm. Byly instalovány nad motor, později vyráběná letadla dostala další dva kulomety do křídel vně noh podvozku. Dewoitine D.500-C1 létala nejprve s motorem Hispano-Suiza 12Nbrs, později s motorem Hispano-Suiza 12Xbrs.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1059#165002Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie a kamufláž této stíhačky






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1059#165004Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dewoitine D.500

    Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/d500.html







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1059#337962Verze : 0
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek D.500 C.1


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1059#165003Verze : 0
    MOD