Název: Name: | Fiat CR.25 | Fiat CR.25 |
Originální název: Original Name: | Fiat CR.25 | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1940 SA Aeronautica d’Italia, Torino | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1940 počátek vývoje - konec výroby | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 22.07.1937 (MM.332) | |
Osádka: Crew: | 2-3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4475 kg | 9866 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6625 kg | 14606 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,000 m | 52ft 5,91in |
Délka: Length: | 13,560 m | 44ft 5,86in |
Výška: Height: | 3,650 m | 11ft 11,69in |
Plocha křídla: Wing Area: | 39,20 m2 | 421.95 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 165,63 kg/m2 | 33.92 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Fiat A.74 RC.38 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, výkon 618 kW (840 k) při 2 400 ot/min. v h= 3 810 m. Vrtule trojlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 040 mm. | Fiat A.74 RC.38 fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 829 hp at 12,500ft, driving a three-blade metal variable-pitch constant-speed propeller of 9ft 11,68in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 600 l | 352 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 452 km/h v 4500 m | 280.9 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 368 km/h v 4400 m | 228.7 mph in 14436 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14 min do 6000 m | 14 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7950 m | 26083 ft |
Dolet: Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2100 km | 1304.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm v přídi letounu, 400 nábojů pro každý a 1x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm ve hřbetní střelecké věži. Pumový náklad: 500 kg s přetížením, 300 kg normálně. | Two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine-guns in the nose, 400 rpg and one flexible 0.5 inch Breda-SAFAT machine gun in the dorsal turret. Bomb load: Up to 1,102 lb bombs maximal, 660 lb bombs normal. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letouny Fiat CR.25 173. Squadriglie doprovázely konvoje při cestách přes Středozemní moře. Zajímavostí je skutečnost, že žádný z těchto letounů nebyl zničen v boji (sestřelen). | The Fiat CR.25 was used as convoy escort over the Mediterranean sea. This aircraft type had an enviable statistic - none were shot down by enemy fire in all the war. |
Zdroje: Sources: | http://www.airwar.ru/enc/spyww2/cr25.html http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_C.R.25 http://www.aviastar.org/air/italy/fiat_cr-25.php http://www.alireggiane.com/t33-fiat-cr-25 www.alieuomini.it archiv autora |