Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1024 editováno a 326 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Grumman F2F-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Grumman F2F-1 Grumman F2F-1
    Originální název:
    Original Name:
    Grumman F2F-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.01.1935-DD.MM.1935 Grumman Aircraft Engineering Corp., Farmingdale, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.01.1935-DD.MM.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    54 (9623/9676, 9997)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    18.10.1933 XF2F-1
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1221 kg 2691 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1745 kg 3847 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.69 m 28ft 6in
    Délka:
    Length:
    6.53 m 21ft 5in
    Výška:
    Height:
    2.77 m 9ft 1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21.37 m2 230 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1535-72 o výkonu 522 kW
    dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
    Pratt & Whitney R-1535-72, power 700 hp
    two-bladed Hamilton Standard variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    416 l 110 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    371.8 km/h v 2286 m 231 mph in 7500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10.4 m/s 2050 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8260 m 27100 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1585.2 km 985 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Browning ráže 7,62 mm 2x fixed .30 in Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Dann, Richard S. Grumman Biplane Fighters in Action, No.150. Squadron/Signal Productions, Carrollton 1996. ISBN 0-89747-353-1.
    Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7.



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12361#487885Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Grumman F2F-1

    Po zavedení výroby dvoumístného stíhače Grumman FF-1 byly jeho výkony natolik zajímavé, že firma začala pracovat na jednomístném stíhači, který z FF-1 vycházel. V červnu 1932 byl americkému námořnictvu předán projekt stroje Grumman G-8 a 2. listopadu byl objednán prototyp, kterému bylo přiděleno označení XF2F-1. Trup byl poloskořepinový, kovový, křídla byla kovová s plátěným potahem. Podvozek byl zatahovací, do trupu, který byl kvůli tomu dost bachratý. Na křídla bylo možné přidělat závěsníky pro dvě 53kg bomby. Prototyp poprvé vzlétl 18. října 1933. Při testech dosáhl maximální rychlosti 369 km/h ve výšce 2560 m a počáteční rychlost stoupání 939 m za minutu, ovšem krátký trup způsoboval směrovou nestabilitu. Proto bylo horní křídlo prodlouženo o 15 cm, zvětšen překryt kabiny a původní kryt motoru NACA byl vyměměn za těsnější. Po těchto úpravách byl 17 března 1934 znova zalétnut. Námořnictvo potom objednalo 54 sériových strojů. F2F-1, první byly dodány 28. ledna 1935. V březnu 1935 už ale byl zalétán i vylepšený typ XF3F-1 s lépe tvarovaným trupem. Oba stroje sloužily souběžně, poslední F2F-1 byly vyřazeny až v listopadu 1943.

    Zdroj:
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/f2f.html
    http://www.aviastar.org/air/usa/grumman_f2f.php
    http://en.wikipedia.org/wiki/Grumman_F2F
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12361#252647Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zdroj : http://www.aviastar.org/air/usa/a_grumman.html

    Trojpohledový náčrtek Grumman F2F
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12361#252853Verze : 0
    Avatar
    Lietajúci sud.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12361#40954Verze : 0