Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 385 příspěvků vloženo, 1055 editováno a 361 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss PN-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss PN-1 Curtiss PN-1
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss PN-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1921-DD.MM.1921 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1921-DD.MM.1921
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.08.1921
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    740 kg 1631 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1048 kg 2311 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1263 kg 2785 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.4 m 30ft 10in
    Délka:
    Length:
    7.16 m 23ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.12 m 10ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    27.87 m2 300 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Liberty 6 o výkonu 164 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Liberty 6, power 220 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    189 l 50 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    173.8 km/h v ? m 108 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5.5 min do 1981 m 5.5 min to 6500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7285 m 23900 ft
    Dolet:
    Range:
    410.4 km 255 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning M1919 2x .30 Browning M1919 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://www.aerofiles.com/_curtx.html
    http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_pn-1.php
    www.americancombatplanes.com



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124368#423647Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jeden z prvních stíhacích typů postavených Curtissem, a opět jeden z typů Curtissem nenavržených (podobně jako Orenco D, které ale továrně přineslo podstatně víc peněz). PN-1 vznikl v technickém oddělení armádního letectva (Engineering Division) a představoval jediného zástupce v roce 1919 vytvořené kategorie nočního stíhacího letounu PN (po boku "hlavních" stíhacích kategorií - stíhače s vodou chlazeným motorem PW a stíhače s vzduchem chlazeným motorem PA). Stavba byla objednána 23.února 1920. Jak je vidno na křídlech, byl silně ovlivněn konstrukcí Fokkeru D.VII. Poháněn byl řadovým šestiválcem Liberty, přímým předchůdcem mnohem úspěšnějšího dvanáctiválce Liberty 12A. První stroj byl dokončen se samonosnými křídly, ale neúspěšné statické testy na McCook Field v prosinci 1920 vedly k jejich doplnění na druhý stroj. Vzhledem k dobovým možnostem vybavení pro noční stíhání patrně znamenalo jen na výfuk protažený až za pilotní kabinu a osvícení palubních přístrojů. K usnadnění provozu na malých zatemněných letištích měla pomoci také samotný konstrukce křídel s malým plošným zatížením.


    Druhý stroj byl pravděpodobně předán armádnímu letectvu v srpnu 1921, kdy snad také podstoupil letové zkoušky. Ohledně PN-1 ovšem panuje řada nejasností, různí autoři se liší v tom, zda byly objednány tři stroje nebo pouze dva (uváděné serialy jsou 63276, 63277, a snad 63278 nebo 63275, fotograficky je doložen pouze první z nich), respektive jestli byly dokončeny dva nebo pouze jeden, který nebyl zalétán, ale vzhledem k tomu, že 63276 měl být vyřazen z majetku letectva až v lednu 1926 je pravděpodobné dokončení dvou strojů, jak již bylo zmíněno nahoře.


    V každém případě PN-1 nebyla úspěšná konstrukce, testovaný stroj měl stěží dosahovat rychlostí v té době již běžných pro bombardéry, které měl stíhat, a v prosinci 1921 byly další práce na PN-1 ukončeny. Nevznikl ani žádný další stroj této kategorie - pro to ostatně nebyl ani důvod, když v podstatě stejného výsledku šlo v této době dosáhnout malými úpravami na standardních stíhacích strojích.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124368#423654Verze : 0
    MOD