Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 318 příspěvků vloženo, 1061 editováno a 354 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Albatros C.III

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Albatros C.III Albatros C.III
    Originální název:
    Original Name:
    Albatros C.III
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1915-DD.MM.191R Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
    DD.MM.1916-DD.MM.191R Ostdeutsche Albatros Werke, Schneidemühl /
    DD.02.1918-DD.10.1918 Deutsche Flugzeugwerke GmbH, Leipzig /
    DD.05.1916-DD.MM.191R Bayerische Flugzeugwerke AG, München /
    DD.09.1917-DD.06.1918 Luftverkehrsgesellschaft mbH, Köslin /
    DD.MM.1917-DD.10.1918 Siemens-Schuckertwerke GmbH, Norimberg /
    DD.01.1918-DD.06.1918 Hanseatische Flugzeugwerke Karl Caspar AG, Hamburg /
    DD.09.1917-DD.06.1918 Linke-Hofmann Werke AG, Breslau /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1915-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ~2300
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1915
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    851 kg 1876 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1353 kg 2983 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,691) m 38ft 4,24in 1)
    Délka:
    Length:
    8,00 m 26ft 2,95in
    Výška:
    Height:
    3,10 m 10ft 2,04in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    37,102) m2 399.34 2) ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mercedes D.III o výkonu 118 kW/160 k nebo
    Benz Bz.III o výkonu 110 kW/150 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Mercedes D.III, power 158 hp, or
    Benz Bz.III, power 148 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    218 kg 480 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    140 km/h v 0 m 87 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    22 min do 2000 m 22 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3400 m 11155 ft
    Dolet:
    Range:
    540 km 335.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15
    1x pohyblivý 7,92mm kulomet LMG 14


    60 kg bomb
    1x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
    1x flexible 7,92 mm LMG 14 machine gun


    140 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:












    Poznámka:
    Note:
    1) část strojů dodána s rozpětím 11 m
    2) 34,37 m2 u strojů s menším rozpětím
    1) some machines delivered with span 36ft 1in
    2) smaller wingspan: 369.96 ft2
    Zdroje:
    Sources:
    Grosz, P. M. Albatros C.III, Windsock Datafile No.13. Albatros Productions, Berkhamsted 1989. ISBN 0-948414-17-0.
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
    Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
    http://www.airwar.ru/enc/other1/albc3.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#402474Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Albatros C. III


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#41498Verze : 0
    Avatar
    K tomuto typu ještě několik doplnění a jeden dobový obrázek. Do Albatrosu C-III se zpočátku také montovaly motory Benz Bz.III o výkonu 112 kW/150 PS. Při montáži těchto motorů byl letoun o něco nižší - měřil 3.07 m. Přední pevný synchronizovaný kulomet fy Spandau - LMG 08/15 7,92 mm se na první vyráběné letouny nemontoval. Otočný kulomet fy DWM- Parabellum LMG 14 - 7,92 mm obsluhovaný pozorovatelem se montoval od počátku Ještě je potřeba dodat, že max. letová doba činila až 4 hodiny


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#151853Verze : 0
    Avatar
    .

    Albatros C.III neznámého sériového čísla i jednotky. Spodní plochy pravděpodobně tyrkysové, horní v kombinaci světle zelené a červenohnědé, přibližně polovina roku 1917.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#414949Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros C.III, sériové číslo a jednotka neznámé, přibližně počátek roku 1916. Spodní a boční plochy světle modré, horní šedé, jedná se však pouze o rekonstrukci takže barevné odstíny lze považovat jen za pravděpodobné.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#414951Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros C.III, sér. č. C.722/16. Letoun sloužil roku 1916 u Kampfgeschwader IV, Staffel 20. Letoun kompletně v barvě materiálu, černobílý pruh má na pravé straně trupu barvy obráceně.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#414954Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros C.III, sér. č. C.736/16, jednotka neznámá, rok 1916. Stroj kompletně v barvě materiálu. Černobílý marking se nacházel nejen na obou bocích trupu, ale i na jeho hřbetě.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#414955Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros C.III (vyrobený v licenci u firmy Linke-Hofmann Werke AG, Breslau) sér. č. 5403/17. Stroj byl v této podobě zkoušen v Adlershofu. Byl vybaven experimentálními klapkami před chladičem. Trup bílý, nosné plochy tmavší, možná šedé, VOP měly lemování tmavší barvou a je možné, že kříže na spodních křídlech byly lemovány bílou barvou.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#415437Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros C.III (sér. č. AK 60) tureckého letectva. Stroj u Fliegerabteilung 6 pilotoval Leutnant (poručík) Emil Meinecke (6 sestřelů), pozorovatelem byl Oberleuntant (nadporučík) Ott. Šedý odstín kamufláže není jistý, stroj také mohl být kamuflován například hnědou barvou.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#415445Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros C.III (vyrobený v licenci firmou Hansa - Hanseatische Flugzeugwerke Karl Caspar AG, Hamburg) sér. č. 4003/17 byl v říjnu 1917 testován v Adlershofu. Trup v barvě materiálu, jeho hrany patrně olemovány šedou barvou. Nosné a ocasní plochy plochy potaženy lozengovým plátnem, jejich spodní plochy natřeny světlou modrou.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#415449Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros C.III (C.106/16), jednotka neznámá, rok 1916. Letoun v barvě materiálu, doplňky černobílé.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#415450Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Tento Albatros C.III byl během bojů na východní frontě ukořistěn Rusy a zřejmě opět nasazen na frontu carským letectvem. Z fotografií je patrné, že letoun byl vyzbrojen kulometem (pravděpodobně značky Colt) neseným nad horní nosnou plochou (zde nekresleno). Stroj v barvě materiálu, carské výsostné znaky byly též na VOP.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#415452Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros C.III, jenž byl po 1. sv. válce používán vojenským letectvem Lotyšska. Plátno na křídlech bylo buď hodně zašlé, nebo byla křídla opatřena nějakým kamuflážním nátěrem. Ocasní plochy mohly být nově potaženy, popř. natřeny světlou barvou.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/12459#415454Verze : 0
    MOD