Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 301 příspěvků vloženo, 1015 editováno a 305 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss F7C-1 Seahawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss F7C-1 Seahawk Curtiss F7C-1 Seahawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss F7C-1 Seahawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.11.1928-DD.01.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.11.1928-DD.01.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    18
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    28.02.1927 XF7C-1
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    955 kg 2105 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1262 kg 2782 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1460 kg 3219 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.96 m 32ft 8in
    Délka:
    Length:
    6.76 m 22ft 2in
    Výška:
    Height:
    3.16 m 10ft 4,25in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25.55 m2 275 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1340B o výkonu 3336 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Pratt & Whitney R-1340B, power 450 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    379 l 100 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    243 km/h v 0 m 151 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    2.5 min do 1524 m 2.5 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7117 m 23350 ft
    Dolet:
    Range:
    531.1 km 330 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
    Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    Bowers, Peter. Curtiss Navy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6.
    Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/f7c.html
    http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_f7c.php


    Prototyp, někdy v době prvního vzletu.

    Během porovnávacích testů s Boeingem XF3B-1 a Eberhartem XF2G-1.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125953#427429Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zatímco F6C byly původem pozemní stroje upravené podle potřeb námořnictva, v roce 1927 již byly jeho požadavky natolik konkrétní, že podle nich mohl vzniknout specializovaný stroj. Nový stroj měl být mimo jiné schopen provozu z pozemních základen, stejně jako v plovákové podobě startovat z katapultů bitevních lodí a nahradit tak Voughty VU-1. Curtiss na vlastní náklady vyvinul Model 43 (jak byl označen dodatečně v roce 1935), konkurenty byly Boeing XF3B-1 a Eberhart XFG-1. Nový Curtiss neměl nic moc společného se svým předchůdcem. Konstrukce trupu nebyla svařovaná, ale nýtovaná z ocelových a hliníkových profilů místo svařované, jako tomu bylo u dvoumístných Falconů. Podobně mělo horní křídlo nový tvar, s vnějšími panely ubíhajícími dozadu. Úplnou novinkou bylo umístění nádrží do boků přídě. Podvozek místo gumových bloků k odpružení používal pružiny v discích kol, mezi podvozkové nohy bylo možno umístit vodorovnou vzpěru nesoucí háky pro podélná palubní záchytná lana. Firma nový stroj pojmenovala Seahawk, a přestože námořnictvo mu žádné označení ještě nepřidělilo, dostal na ocas napsáno to očekávané, F7C-1.


    Po zahájení testů a vyloučení XFG-1 byly stroje Boeingu a Curtissu vráceny k úpravám, a oba dostaly nová křídla o větším rozpětí (Curtiss měl původně pravděpodobně rozpětí 9,35 m a někdy je uváděno že původní křídlo bylo rovné, to ale není pravda). V této podobě prototyp již dostal oficiální označení, BuNo A7653 a 26. srpna 1927 bylo objednáno 17 sériových strojů. Prototyp poté sloužil k experimentální práci, byl zapůjčen NACA k testům nových motorových krytů, a v roce 1929 na plovácích vyhrál Curtissovu námořní cenu s rychlostí 261,5 km/h. V této době samozřejmě přišel o svůj původní obří vrtulový kužel, který pak nedostaly ani sériové stroje. Krátce sloužil u letky námořní pěchoty VF-5M (a později znovu, když již tato letka nesla jméno VF-9M) v Quanticu, a v roce 1932 také u experimentální peruti námořnictva VX-1 na NAS Hampton Roads, vybavený klasickým záchytným hákem. 15. května 1932 byl poškozen při nehodě a poté vyřazen.


    Během stavby sériových strojů bylo upuštěno od používání plovákových stíhačů na bitevních lodích, takže všechny F7C-1 byly Dokončeny jako pozemní, s novým mohutnějším podvozkem. Ten byl navíc vybaven olejopneumatickými tlumiči umístěnými v předních vzpěrách a později dostaly F7C-1 také brzdy. Na rozdíl od konkurenčních a mnohem početnějších Boeingů F3B-1 nebyly nikdy nasazeny na letadlových lodích, místo toho šlo jedenáct z nich přímo k námořní pěchotě, letce VF-5M na MCAS Quantico, ostatní se k nim připojily po krátké službě u námořnictva. Stroj A7655 byl pozdržen v továrně k experimentálním účelům, byla na něm například testována zdvojená vrtule Curtiss-Reed (v podstatě dvě vrtule těsně za sebou). Na jiném stroji, A7656, byly zase testovány automatické klapky na náběžné hraně křídel. Podobně jako F6C-4 dostaly u námořní pěchoty některé stroje motorové prstence Townend. Poslední Seahawk, A7661, byl uzemněn v srpnu 1933 s 934 nalétanými hodinami.

    Seahawk v barvách VF-5M. Příď a opěrka hlavy jsou červené. Osobní stroj Capt. Jamese T. Moorea, velitele Air Service, East Coast Expeditionary Force.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125953#427525Verze : 0
    MOD