Polikarpov I-17 (CKB-19bis)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 636 příspěvků vloženo, 2693 editováno a 302 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Polikarpov I-17 (CKB-19bis)

Polikarpov I-17 (TsKB-19bis) / Поликарпов И-17 (ЦКБ-19бис)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Polikarpov I-17 (CKB-19bis) Polikarpov I-17 (TsKB-19bis)
    Originální název:
    Original Name:
    Поликарпов И-17 (ЦКБ-19бис)
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.11.1936 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-12.11.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    12.11.1936
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1465 kg 3230 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1917 kg 4226 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2026 kg 4467 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,000 m 32ft 9,66in
    Délka:
    Length:
    7,425 m 24ft 4,33in
    Výška:
    Height:
    2,560 m 8ft 4,75in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,65 m2 189.98 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    108,612 kg/m2 22.25 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Klimov M-100P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 552 kW (750 k) a bojový výkon 632,5 kW (860 k) v h= 3 300 m.
    Vrtule dvoulistá kovová dvoupolohová o průměru 3 400 mm.
    Klimov M-100P twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 740 hp for take-off and combat power 848 hp at 10,827 ft,
    driving a two-blade metal two-position propeller of 11ft 2in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    490 km/h v 3300 m 304.5 mph in 10827 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    380 km/h v ? m 236.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,2 min do 5000 m 7,2 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9700 m 31824 ft
    Dolet:
    Range:
    800 km 497.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm uložený mezi válce motoru - střílející hřídelí vrtule a
    2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm střílející mimo okruh vrtule.
    Pumový náklad: do 100 kg (8x 10 kg nebo 4x 25 kg).
    One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon had been installed in the interstice of cylinders of V-shape engine and
    two fixed forward-firing ShKAS machine-guns in the wingsmounted firing outside the propeller disk.
    Bomb load: Up to 220 lb of bombs (eight 22 lb or four 55 lb).
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Třetí prototyp TsKB-19bis postaven koncem roku 1936 a po havárii byl opraven a upraven.
    Od druhého prototypu se lišil:
    - Novým krytem kabiny, nyní odsouvatelný vzad.
    - Mezi válce motoru byl nainstalován kanón ŠVAK, střílející osou vrtule.
    - Křídelní kulomety ŠKAS byly zredukovány o vnější zbraně.
    - Na kuželu vrtule byl ozubec pro startování.
    - Chladiče pod křídly byly mírně prodlouženy.
    - Pod motor byl namontován menší chladič, byl asymetricky posunut od podélné osy.
    - Před havárií byl letoun byl nalakován rudou barvou a příď byla z leštěného hliníku.
    - Po havárii byl kryt motoru přelakován černou barvou.
    Letoun byl při zkouškách často poškozen, státní zkoušky nebyly dokončeny.
    The third prototype TsKB-19 bis is known in two configurations:
    the first configuration differs from TsKB-19 for:
    - new two-piece, rearward-sliding цанопы.
    - one 0.79in cannon ShVAK firing from the propeller axis
    - only two machine-guns ShKAS in the wing were retained.
    - starter tooth protruding from the spinner.
    - underwing cooler were slightly extended rearwards.
    - additional cooler under the nose, in an asymmetrical position to not cover the supercharger intake.
    - this aircraft was painted red with polished alluminium engine cowling.
    - later black repainted engine cowling.
    Zdroje:
    Sources:
    L+K 9/1987, Monografie, Polikarpov I-17, Václav Němeček
    http://hobbyport.ru/avia/i_17.htm
    http://www.litmir.me/br/?b=175422&p=33
    school415.narod.ru
    http://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-17.php
    http://www.airpages.ru/eng/ru/i17.shtml
    www.wunderwaffe.narod.ru
    http://aviair.ru/smp2/id/292
    www.e-reading.org.ua
    http://www.dmitray.narod.ru/i17.htm
    archiv autora







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/142681#461448Verze : 1
    MOD