Název: Name: | Douglas O-2MC-4 | Douglas O-2MC-4 |
Originální název: Original Name: | Douglas O-2MC-4 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.1936 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica DD.07.1936-DD.07.1937 Central Aircraft Manufacturing Co., Hangchow | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1930 O-2MC DD.MM.1931-DD.07.1931 O-2MC-2 DD.MM.1932-DD.MM.1932 O-2MC-3 DD.MM.1932-DD.MM.1932 O-2MC-5 DD.MM.1935-DD.MM.1935 O-2MC-6 DD.MM.1936-DD.MM.1936 O-2MC-10 DD.07.1936-DD.07.1937 CAMCO O-2MC | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 O-2MC (c/n 915/924) 20 O-MC-2 (c/n 1049/1068) 5 O-2MC-3 (c/n 1127/1131) 12 O-2MC-4 (c/n 1162/1173) 12 O-2MC-5 (c/n 1336/1347) 22 O-2MC-6 (c/n 1379/1400) 1 O-2MC-10 (c/n ?) ~ 70 CAMCO O-2MC | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1362 kg | 3003 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1880 kg | 4144 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12.19 m | 40ft |
Délka: Length: | 9.25 m | 30ft 4in |
Výška: Height: | 3.3 m | 10ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34.19 m2 | 368 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney Wasp C o výkonu 336 kW dvoulistá kovová vrtule | Pratt & Whitney Wasp C, power 450 hp two-bladed metal propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 217.3 km/h v ? m | 135 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 181.9 km/h v ? m | 113 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.7 m/s | 1130 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5791 m | 19000 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet v přídi 1x pohyblivý kulomet v zadní kabině 4x 45 kg bomba | 1x fixed machine gun in the nose 1x flexible machine gun 4x 100 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | O-2MC - pro nankingské letectvo, nekapotovaný motor Pratt & Whitney Hornet A o výkonu 391 kW O-2MC-2 - pro nankingské letectvo, stejný motor, prstenec Townend O-2MC-3 - objednány chaj-nanské letectvo, ale převzaty Kantonem, motor Pratt & Whitney Hornet A o výkonu 429 kW O-2MC-4 - pro nankingské letectvo, motor Pratt & Whitney Wasp C o výkonu 336 kW O-2MC-5 - pro kantonské letectvo, motor Pratt & Whitney Wasp C1 o výkonu 336 kW O-2MC-6 - kantonské letectvo, motor Wright R-1820E Cyclone o výkonu 429 kW O-2MC-10 - motor Wright R-1820F-21 Cyclone o výkonu 500 kW, pravděpodobně vzorový kus pro licenční výrobu v CAMCO | O-2MC - to Nanking Air Force, 525 hp Pratt & Whitney Hornet A O-2MC-2 - to Nanking Air Force, Townend ring O-2MC-3 - ordered for Hainan, but delivered to Canton Air Force, 575 hp Pratt & Whitney Hornet A O-2MC-4 - to Nanking Air Force, 450 hp Pratt & Whitney Wasp C O-2MC-5 - to Canton Air Force, 450 hp Pratt & Whitney Wasp C1 O-2MC-6 - to Canton Air Force, 575 hp Wright R-1820E Cyclone O-2MC-10 - 670 hp Wright R-1820F-21 Cyclone, probalby pattern aircraft for licence production at CAMCO |
Zdroje: Sources: | Francillon, Rene J. McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume I. Naval Institute Press, Annapolis 1988. ISBN 0-87021-428-4. Andersson, Lennart. A History of Chinese Aviation - Encyclopedia of Aircraft and Aviation in China until 1949. AHS of ROC, Taipei 2008. ISBN 978-957-28533-3-7. forum.axishistory.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas O-2MC |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
O-2MC-4 6. letky ústředního (nankingského) letectva, cca 1936.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas O-2MC |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |