Název: Name: | Jakovlev Jak-2 KABB | Yakovlev Yak-2 KABB |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-2 КАББ | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1941-DD.03.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Stalina, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1941-DD.03.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3800 kg | 8378 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5130 kg | 11310 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5530 kg | 12192 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | 45ft 11in |
Délka: Length: | 9,340 m | 30ft 7,75in |
Výška: Height: | 3,300 m | 10ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,40 m2 | 316.46 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 174,490 kg/m2 | 35.74 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-103 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), 706 kW (960 k) v h= 4 000 m a 367,75 kW (500 k) v h= 9 400 m. Vrtule trojlistá dvoupolohová VIŠ-2K o průměru 3 000 mm. | Klimov M-103 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 986 hp for take-off, 946 hp at 13,123 ft and 493 hp at 30,839 ft, driving a three-blade two-position VISh-2K propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 520 km/h v 4750 m | 323.1 mph in 15584 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 468 km/h v 2600 m | 290.8 mph in 8530 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8800 m | 28871 ft |
Dolet: Range: | 850 km | 528.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kanón ŠVAK ráže 20 mm, pod trupem, po 150 granátech a 2x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem, po 500 nábojích. Zbraně bylo možno sklopit v úhlu 0-30°. Pumový náklad: do 400 kg (pumy AO-8 nebo AO-20 v kazetách KD-1 1038 nebo 4x puma FAB-50 nebo FAB-100). | Two forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons under fuselage, 150 rpg and two forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns under fuselage, 500 rpg. The weapons could be folded down at an angle 0~30° Bomb load: Up to 882 lb of bombs (bombs AO-8 or AO-20 in the cartridges KD-1 1038 or four bombs FAB-50 or FAB-100). |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | – Letoun prošel zkouškami v březnu a v dubnu 1941. - Příď letounu byla prosklena tak, aby pilot mohl zaměřit zbraně při útoku na pozemní cíle. Článek ZDE. | - The aircraft passed the tests in March and April 1941. - The nose was glassed so the pilot could focus weapons on a ground targets. |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston and Yefim Gordon, Yakovlev Aircraft since 1924, Brasseys Publications, First Edition edition, 1997, ISBN: 0-85177-872-0 B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974. http://base13.glasnet.ru/text/yak2-1.htm http://www.airwar.ru/enc/aww2/yak2kabb.html http://hobbyport.ru/avia/bb_22.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Levý motor a levé křídlo není zobrazeno.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |