Název: Name: | Jermolajev Jer-2-2AČ-30B | Yermolayev Yer-2 2ACh-30B |
Originální název: Original Name: | Ермолаев Ер-2 2АЧ-30Б | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.12.1943-24.08.1945 Irkutský letecký závod č. 39 J. V. Stalina, Irkutsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1942-DD.09.1942 Jer-2-2M-40F DD.MM.1943-DD.12.1943 2 sériové letouny / the first two serial aircrafts DD.08.1944-24.08.1945 sériová výroba / serial production | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 391? | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.02.1944 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10900 kg | 24030 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 14910 kg | 32871 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18415 kg | 40598 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 23,080 m | 75ft 8,65in |
Délka: Length: | 16,650 m | 54ft 7,5in |
Výška: Height: | 5,200 m | 17ft 0,71in |
Plocha křídla: Wing Area: | 79,06 m2 | 850.99 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 188,591 kg/m2 | 38.63 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Čaromskij AČ-30B kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 1103 kW (1 500 k). Vrtule čtyřlistá typu AV-5LV-116 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 4 100 mm. | Charomskiy ACh-30B twelve-cylinder liquid-cooled turbo-supercharged diesel engine, rated at 1,479 hp for take-off, driving a four-blade variable-pitch Type AV-5LV-116 propellers of 13ft 5,4in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 6 145 l (5 160 kg) | 1,352 UK gallons (1,623 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 415 km/h v 6000 m | 257.9 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 330 km/h v 4000 m | 205.1 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,6 min do 3000 m | 18,6 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7200 m | 23622 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5300 km | 3293.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm v předním střelišti NU-134, 195 nábojů, 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti LU-MV-2B, 275 nábojů a 1x pohyblivý kanón ŠVAK ráže 20 mm ve hřbetní střelecké věži TUM-5, 200 nábojů. Pumový náklad: do 5 000 kg. 2 000 kg pum (8x FAB-250 nebo 20x FAB-100) v pumovnici a až 4 000 kg na externích závěsnících (2x FAB-1000 nebo 2x FAB-2000). Pokud byly neseny dvě pumy FAB-2000 pod křídly bylo v pumovnici zavěšeno max. 1 000 kg pum. | One flexible 0.5 inch UBT machine-gun in nose position NU-134, 195 rounds, one flexible 0.5 inch UBT machine-gun in ventral position LU-MV-2B, 275 rounds and one flexible 0.79 inch ShVAK cannon in dorsal turret TOM-5, 200 rounds. Bomb load: Up to 11,023 lb. 4,409 lb in the bomb bay (eight bombs FAB-250 or twenty bombs FAB-100) and 8,818 lb in external hardpoints (two bombs FAB-2000). If you have carried two bombs FAB-2000 under the wings in the bomb bay was suspended from up to 1,000 kg of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jermolajev Jer-2 byl střední bombardér dlouhého doletu. | The Yermolayev Yer-2 was a long-range Soviet medium bomber. |
Zdroje: Sources: | Б. Л. Симаков, Самолеты страны Советов, 1917-1970, ДОСААФ, 1975 L+K 25/ 1991, Václav Němeček, Letadla 39-45, Jermolajev Jer-2, http://www.airwar.ru/enc/bww2/er2.html http://eng.polymus.ru/rv/?h=news ww2drawings.jexiste.fr http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/yer-2.html |