Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1024 editováno a 326 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SPAD S.XII Ca.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    SPAD S.XII Ca.1 SPAD S.XII Ca.1
    Originální název:
    Original Name:
    SPAD S.XII Ca.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1917-DD.MM.191R Société Pour L'Aviation et ses Dérivés, Paris /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1917-DD.MM.191R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    300
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    05.07.1917
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    587 kg 1294 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    883 kg 1947 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,000 m 26ft 2,95in
    Délka:
    Length:
    6,400 m 20ft 11,97in
    Výška:
    Height:
    2,550 m 8ft 4,39in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,20 m2 217.43 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza 8Cb o výkonu 163 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Hispano-Suiza 8Cb, power 220 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    203 km/h v ? m 126.1 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6.08 min do 2000 m 6.08 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6850 m 22474 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón Puteaux ráže 37 mm, jednoranný ručně nabíjený
    1x kulomet Vickers ráže 7,7 mm vpravo nahoře
    1x 37 mm Puteaux single shot cannon
    1x .303 Vickers machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:



    (1)
    (1)



    (1)
    (1)
    Poznámka:
    Note:
    Kulomet Vickers byl nabíjen převážně svítícím střelivem, tím se usnadnilo zamíření kanónu


    Letová vytrvalost 1,75 h
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Green, William and Swanborough, Gordon. The Complete Book of Fighters, str.542-543,. New York, Smithmark, 1994. ISBN 0-8317-3939-8.
    Jiří Vraný, Zdeněk Hurt, Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17, Hawker Hurricene Mk.I., Spad VII, XII, XIII, 1. vydání, Edice triáda, Naše vojsko, rok 1989, ISBN 80-206-0125-2
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/spads12.html
    http://www.wwi-models.org/Photos/Fre/SPAD12/
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/18464#302136Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kapitán René Fonck u Spadu XII
    Zdroj uvedený výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/18464#302137Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Paul-René Fonck byl nejen nejúspěšnějším francouzským stíhačem 1. sv. války vůbec, ale také nejúspěšnějším pilotem na strojích Spad XII. Dosáhl na nich celkem 7 jistých a 4 pravděpodobných sestřelů. Na obrázku je první ze dvou S.XII. které Fonck používal, 17. 10. 1917 na něm dosáhl prvního sestřelu na tomto typu (jeho 16. vítězství celkem). Příď letounu, podvozek, baldachýnové vzpěry a spodní plochy natřeny žlutokrémovou barvou, na horních a bočních plochách kamufláž sestávající za nepravidelných polí barev: kaštanově hnědé, tmavé zelené, světlé zelené, okrové a černé. Kromě čápa (znak escadrille SPA 103) nese římskou VI (Fonckovo osobní označení) a červenou, bíle lemovanou, pěticípou hvězdu (údajně dřívější označení SPA 103).


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/18464#404456Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Druhý Spad XII patřící Capt. Fonckovi. Tento stroj je již příkladem standardní kamufláže strojů S.XII. Žlutokrémový nátěr je již pouze na spodních plochách a podvozku. Horní a boční schéma kryje kamuflážní schéma kaštanová hnědá,tmavá zelená, světlá zelená,okrová, černá. Na boku znak jednotky.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/18464#404461Verze : 0
    MOD