Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 318 příspěvků vloženo, 1061 editováno a 354 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZE - Tatra 815-7 PRAM (přepravník minometu)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tatra 815-7 PRAM Tatra 815-7 PRAM
    Originální název:
    Original Name:
    Tatra 815-7 PRAM
    Kategorie:
    Category:
    přepravník minometu mortar carrier
    Výrobce:
    Producer:
    TATRA TRUCKS a.s., Kopřivnice
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.2016-DD.MM.2017
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    41
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.2016
    Obsluha:
    Crew:
    1 + 3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Podvozek:
    Chassis:
    Tatra 815-7T3RC1 8x8.1R Armoured Double Cab
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    18650 kg 41116 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    38000 kg 83776 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    10240 mm 33ft 7in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2550 mm 8ft 4in
    Celková výška:
    Overall Height:
    33901) mm 11ft 1in1)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    410 mm 1ft 4in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    2150 mm - 3010 mm - 1450 mm 84 ⅝ in - 118 ½ in - 57 ⅛ in
    Rozchod:
    Track:
    2080 / 2070 mm - přední nápravy
    2090 / 2080 mm - zadní nápravy
    81 ⅞ / 81 ½ in - front axles
    82 ¼ / 81 ⅞ in - rear axles
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Tatra T3C-928-90
    - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
    - počet válců: 8
    - vrtání: 120 mm
    - zdvih: 140 m
    - objem válců: 12 667 cm3
    - maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000 ot/min
    - maximální výkon: 300 kW při 1800 ot/min
    Tatra T3C-928-90
    - air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 3 emission standards
    - number of cylinders: 8
    - bore: 4.72 in
    - stroke: 5.51 in
    - displacement: 773 cu in
    - maximum torque: 1549 lb.ft at 1000 rpm
    - maximum power output: 402.3 hp (407.9 PS) at 1800 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    Tatra 14 TS 210L
    - počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2
    - poloautomatické řazení převodových stupňů NORGREN s možností volby režimu řazení
    Tatra 14 TS 210L
    - number of gears (forward+reverse): 14+2
    - semi-automatic gear shifting system NORGREN with a choise of gear shifting mode
    Spojka:
    Clutch:
    MFZ 1x430
    - jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
    MFZ 1x430
    - single-plate, diaphragm clutch 1x430 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    420 l 92.39 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    85 km/h 53 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ~700 km ~435 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    41 ° / 35 °
    Svah:
    Gradient:
    27 ° 60 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,0 m 79in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,5 m 20in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,22) m 47in2)
    Nástavba:
    Superstructure:
    valníková plošina se zvedacím čelem Dhollandia DH-LM cargo bed with Dhollandia DH-LM cargolift platform
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) po vrchol kabiny
    2) bez přípravy
    1) to the roof top
    2) without preparation
    Zdroje:
    Sources:
    MO ČR
    firemní materiály TATRA TRUCKS a.s.
    Rovenský, D.: Tatra 815-7T3RC1. Nová generace tahačů minometů pro AČR, ATM, 3/2017
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/208028#588916Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Tatra 815-7 PRAM


    Vozidlo na podvozku Tatra 815-7T3RC1 8x8.1R Armoured Double Cab určené k přepravě ukotveného minometu vz. 82 PRAM-L (resp. jeho tažení), jeho obsluhy, munice a materiálu. Jedná se o dočasnou náhradu obdobně koncipovaných automobilů V3S M1 ZČ a V3S M2 ZČ provozovaných u minometných baterií mechanizovaných praporů 4. brigády rychlého nasazení a 7. mechanizované brigády. K jejich nákupu došlo poté, co se při zkouškách prototypu Tatra 810 PRAM ukázaly jeho nedostatky (přetěžování přední nápravy a z toho plynoucí zkrácení životnosti některých komponentů). Po zavedení plnohodnotného samohybného minometu do výzbroje minometných baterií mechanizovaných praporů se předpokládá, že vozy na podvozku Tatra 815-7T3RC1 budou provozovány jako přepravníky dělostřeleckých granátů a další munice.


    Vozidlo je schopné samostatné práce po dobu 7 dnů při plnění požadavků dle předurčení na základní údržbu a doplňování PHM a dále zabezpečení nepřetržité práce osádky po dobu 4 dnů, 12 hodin denně (s nejnutnějšími hygienickými přestávkami a doplňováním pitné vody, potravin, materiálu osobního použití, náhradních dílů a munice).


    Osádku tvoří:
    - velitel minometného družstva,
    - mířič,
    - nabíječ,
    - řidič (C+E) - strojník EC.


    Smlouva na dodávku 41 kusů přepravníků minometů vz. 82 PRAM-L za 618 636 700 Kč byla uzavřena 29. února 2016. Ke slavnostnímu předání všech objednaných automobilů došlo v pondělí 17. července 2017. Vozidla byla zavedena do výzbroje minometných baterií 41. mechanizovaného praporu (12 kusů), 42. mechanizovaného praporu (12 kusů), 71. mechanizovaného praporu (12 kusů), 72. mechanizovaného praporu (4 kusy) a Praporu zabezpečení (1 kus pro výcvikové účely).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/208028#588918Verze : 3
    MOD
    Avatar
    Prototyp T815-7 PRAM s mobilní maskou, veletrh IDET 2017, Brno, červen 2017.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/208028#588920Verze : 1
    MOD
    Avatar
    První bojovou jednotkou české armády přezbrojenou na tato vozidla se na začátku listopadu 2017 stala minometná baterie 71. mechanizovaného praporu.


    Fotografie:
    71. mechanizovaný prapor - www.71mpr.army.cz







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/208028#588921Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Přepravníky T815-7 PRAM ze stavu 1. úkolového uskupení minometné čety eFP ze sestavy 71. mechanizovaného praporu, vojenský výcvikový prostor Adazi, Lotyšsko, září 2018.

    Nejvýraznějším závěrem v rámci posílení alianční schopnosti odstrašení a obrany bylo rozhodnutí summitu NATO ve Varšavě z července 2016 o rozmístění čtyř aliančních mnohonárodních bojových uskupení v Estonsku, Litvě, Lotyšsku a Polsku v rámci tzv. Posílené předsunuté přítomnosti (enhanced Forward Presence, eFP). To spočívá v permanentní přítomnosti mnohonárodních bojových uskupení členských států NATO na bázi posílených mechanizovaných praporů (cca 1000 a více osob) v pobaltských státech a v Polsku. Činnost jednotlivých bojových uskupení řídí a odpovědnost za jejich výstavbu a trvalé naplnění nesou vedoucí země, které jsou zároveň největšími poskytovateli sil a prostředků. Vedoucí země v bojových uskupeních budou působit dlouhodobě, další spojenci pak budou vojensky přispívat na principu dobrovolnosti a rotačním způsobem. Vedoucí zemí pro Estonsko je Velká Británie, pro Litvu Německo, Kanada pro Lotyšsko a USA pro Polsko. Vedoucí země vyzvaly spojence k poskytnutí národních vojenských příspěvků do zmíněných uskupení. První jednotky eFP byly rozmístěny v pobaltských státech začátkem roku 2017 s tím, že operační schopnosti bude dosaženo do poloviny června 2017.

    Armáda ČR do eFP přispěla rotním úkolovým uskupením na bázi mechanizované roty 41. mechanizovaného praporu nasazeným na území Litvy (v počtu do 230 osob s bojovými vozidly pěchoty KBVP Pandur II CZ) a minometou četou 71. mechanizovaného praporu nasazenou na území Lotyšska (v počtu do 60 osob). První jednotkou, která odcestovala do Pobaltí, se 14. června 2018 stala minometná četa 71. mechanizovaného praporu z Hranic, která posílila sestavu bojového uskupení vedeného Kanadou na území Lotyšska. Bojové uskupení bylo soustředěno na lotyšské vojenské základně ve výcvikovém prostoru Adazi, vzdáleného cca 45 km severovýchodně od hlavního města Rigy. Hlavní výzbroj české čety tvořily tažené minomety vz. 82 PRAM-L přepravované na vozidlech Tatra 815-7 PRAM. Celé úkolové uskupení čítající 55 vojáků (společně se 40 příslušníky z hranického praporu se této mise účastnilo dalších 15 příslušníků AČR, především ze 14. pluku logistické podpory) a 20 kusů techniky pod velením kapitána Michala Bogdana odjelo železničním transportem ze stanice Hlubočky přes Polsko až na lotyšské hranice. Odtud vojáci překonali přibližně 450 kilometrů po vlastní ose až do místa působení v lotyšském výcvikovém prostoru Adazi.

    Fotografie:
    www.mise.army.cz





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/208028#609588Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Tatra 815-7 PRAM (VPZ 026 89-87), 72. mechanizovaný prapor
    Praha, Letenská pláň 27.10.2018




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/208028#611715Verze : 1
    MOD