Přepravník pontonového soulodí a ustavovacích člunů CSB Mk. II, zavedený do výzbroje americké armády a národních gard jako doplněk a náhrada přepravníků na bázi starších nákladních automobilů řady M800/900 (M945).
Konstrukčně vychází ze standartizované řady, tvořené 8x8 10t sérií M977 (valník), M978 (cisterna), M983 (tahač návěsů), M984 (vyprošťovací), M985 (valník pro přepravu raketnic pro MLRS), typovou řadou Mk. 48, používanou námořní pěchotou a 10x10 řadou M1075. Tato unifikace pochopitelně přináší značné výhody při údržbě, při zachování potřebné variability nástaveb. Obecně ja tato řada navržena paletizovaným systémem (s výjimkou původní řady odvozené od M977), kde jsou jako palety k dispozici i značně specializované nástavby, jako např. míchačka betonu.
Obě části konstrukce pontonového mostu, který je označován IRB (Improved ribbon bridge), střední (symetrický - Interior bay) i břehový (Ramp bay - vybavený dvěma čerpadly pro vyrovnání sklonu s ohledem na podmínky příjezdu v rozsahu 0-20 stupňů) jsou přepravovány na speciální, pro oba typy identické paletě, zatímco pro přepravu člunu CSB se užívá typ odlišný.
Základní konfigurace bez pontonu a bez palety.
Konstrukčně vychází ze standartizované řady, tvořené 8x8 10t sérií M977 (valník), M978 (cisterna), M983 (tahač návěsů), M984 (vyprošťovací), M985 (valník pro přepravu raketnic pro MLRS), typovou řadou Mk. 48, používanou námořní pěchotou a 10x10 řadou M1075. Tato unifikace pochopitelně přináší značné výhody při údržbě, při zachování potřebné variability nástaveb. Obecně ja tato řada navržena paletizovaným systémem (s výjimkou původní řady odvozené od M977), kde jsou jako palety k dispozici i značně specializované nástavby, jako např. míchačka betonu.
Obě části konstrukce pontonového mostu, který je označován IRB (Improved ribbon bridge), střední (symetrický - Interior bay) i břehový (Ramp bay - vybavený dvěma čerpadly pro vyrovnání sklonu s ohledem na podmínky příjezdu v rozsahu 0-20 stupňů) jsou přepravovány na speciální, pro oba typy identické paletě, zatímco pro přepravu člunu CSB se užívá typ odlišný.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Základní konfigurace bez pontonu a bez palety.