Název: Name: | Manšu Ki 98 | Mansyū Ki-98 |
Originální název: Original Name: | キ98试作战斗袭击机 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 Manchuria Airplane Manufacturing Co., Ltd., Harbin | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1944-08.08.1945 počátek konstrukčních prací - zničení spálením | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 nedokončený prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR nezalétán / never flown | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | jiné | other |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3500 kg | 7716 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4500 kg | 9921 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,260 m | 36ft 11,31in |
Délka: Length: | 11,400 m | 37ft 4,81in |
Výška: Height: | 4,300 m | 14ft 1,28in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,00 m2 | 258.33 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 187,50 kg/m2 | 38.4 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-211-Ru (Ha-43-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 1 618 kW (2 200 k), 1 442 kW (1 960 k) v h= 2 000 m, 1 287 kW (1 750 k) v h= 8 500 m při 2 900 ot/min. Vrtule tlačná čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm. | Mitsubishi Ha-211-Ru (Ha-43-11) eighteen-cylinder air-cooled turbocharged two-row radial engine, rated at 2,170 hp for take-off, 1,933 hp at 6,562 ft and 1,726 hp at 27,890 ft at 2,900 rpm, driving a four-blade constant-speed metal pusher propeller of 11ft 9,72in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 730 km/h v 10000 m | 453.6 mph in 32808 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 500 km/h v 8500 m | 310.7 mph in 27887 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 5000 m | 5,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | 39370 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Ho-201 nebo Ho-204 ráže 37 mm 2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm. Všechny zbraně byly uloženy v přídi centrální gondoly. | One 1.46 inch fixed forward-firing Ho-204 cannon in nose and two 0.79 inch fixed forward-firing Ho-5 cannon in nose. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | キ98试作战斗袭击机 / Šisaku Kokodo Sentoki / Armádní experimentální stíhací letoun pro velké výšky. Uspořádání letounu: Dvoutrupý letoun s centrální gondolou. Letová vytrvalost: 2,25 h Všechny výkonové hodnoty jsou pouze vypočtené. | キ98试作战斗袭击机 / Shisaku Kokodo Sentoki / Army Experimental High-Altitude Fighter. Aircraft Concept: Two-fuselage with central gondola. Endurance: 2.25 hours All power values are calculated only. |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987; ISBN-13: 978-0870213137 William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45; Green Arrow - Japan rok 2000, ISBN 4-7663-3292-X http://www.j-aircraft.org/xplanes/index.html http://www.airwar.ru/enc/aww2/ki98.html archiv autora |