Název: Name: | Kawasaki Ki-56 | Kawasaki Ki-56 |
Originální název: Original Name: | キ56一式货物输送机 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.09.1943 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.09.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 121 (včetně dvou prototypů) / (including two prototypes) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1940 | |
Osádka: Crew: | 3-4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4672 kg | 10300 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8024 kg | 17690 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 19,964 m | 65ft 6in |
Délka: Length: | 14,900 m | 48ft 10,in |
Výška: Height: | 3,580 m | 11ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 51,20 m2 | 551.11 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 156,72 kg/m2 | 32.1 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-25, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 691 kW (940 k) a 699 kW (950 k) v h= 4 200 m. Vrtule trojlisté kovové s konstantní rychlostí otáček. | Nakajima Ha-25, fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines, rated at 927 hp for take-off and 937 hp at 13,780 ft, driving a three-blade metal constant-speed propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 398 km/h v 3400 m | 247.3 mph in 11155 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 360 km/h v 3000 m | 223.7 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,0 m/s | 787.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,63 min do 3000 m | 12,63 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7400 m | 24278 ft |
Dolet: Range: | 2900 km | 1802 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3300 km | 2050.5 mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | キ56一式货物输送机 - Armádní nákladní letoun typ 1. Spojenecké kódové jméno: Thalia Únosnost: 14 pasažérů nebo 2 400 kg nákladu. - Jednalo se o poměrně zásadní úpravu dopravního letounu Tačikawa LO, což byl licenčně vyráběný letoun Lockheed L-14-38, na této výrobě se 55 letouny podílela také továrna Kawasaki. Její šéfkonstruktér Takeo Doi podrobil předlohu důsledné změně, tím splnil přání Rikugun Koku Hombu ze dne 14. 4. 1939, které požadovalo výrazně lepší vlastnosti než mohl nabídnout víceméně civilní typ LO. - Upraveny byly vztlakové klapky typu Fowler a byly namontovány lehčí, ale výkonnější motory Nakadžima Ha-25 (první dva prototypy létaly s motory Micubiši Ha-26-II). Konstrukce křídla byla odlehčena atak po prodloužení trupu a tím zvýšené přepravní kapacitě letounu se nezvýšila jeho hmotnost. Důležitou změnou byla montáž nákladních vrat na pravém boku. - Poprvé byl tento typ operačně nasazen při útoku na Sumatru. | キ56一式货物输送机 - Ki-56 Army Type 1 Freight Transport. Allied Code Name: "Thalia" Carrying capacity: fourteen passengers or 5,291 lbs of cargo. Ki-56 - based on the licence built Ki-56 - Army Type LO Transport (Lockheed 14-WG3B Export Version) later given the Allied Codename "Thelma". |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X L+K 1/1992, str. 37, Václav Němeček, Letadla 39-45, Kawasaki Ki-56 www.aviastar.org www.pilotfriend.com www.daveswarbirds.com koapp.narod.ru http://www.airwar.ru/enc/cww2/ki56.html www.1939-1945.su archiv autora |