SNCASE SE.100

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 600 příspěvků vloženo, 2553 editováno a 285 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SNCASE SE.100

Sud-Est SE.100

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    SNCASE SE.100 SNCASE SE.100
    Originální název:
    Original Name:
    SNCASE SE.100
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.05.1940 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Sud-Est, La Courneuve /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.05.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    29.03.1939
    Osádka:
    Crew:
    2-3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    5520 kg 12170 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6500 kg 14330 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    7500 kg 16535 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,700 m 51ft 6,11in
    Délka:
    Length:
    11,800 m 38ft 8,56in
    Výška:
    Height:
    4,280 m 14ft 0,5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    33,06 m2 355.85 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    196,612 kg/m2 40.27 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Gnome-Rhône 14N-21 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovým výkonu 834,8 kW (1 135 k)
    Vrtule třílistá stavitelná Gnome-Rhône
    Gnome-Rhône 14N-21 fourteen-cylinder two-row air-cooled engine rated at 1,119 hp for take-off,
    driving a three-bladed variable-pitch propeller Gnome-Rhône
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    580 km/h v 6500 m 360.4 mph in 21325 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    500 km/h v 5000 m 310.7 mph in 16404 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    16,0 m/s 3149.6 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8900 m 29199 ft
    Dolet:
    Range:
    1300 km 807.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    nebyla instalována, ale počítalo se s
    4x pevný kanón HS 404 ráže 20 mm (po 60 nábojích)
    1x pohyblivý kanón HS 404 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti.
    proposed:
    Four fixed forward-firing 0.79 inch HS 404 cannon, 60 rpg cannons in nose and
    one flexible rearward-firing 0.79 inch HS 404 cannon in a dorsal position.
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Dominique Breffort & André Jouineau, L'Aviation française de 1939 á 1942. Tome 2., Paris, Histoire et Collections, 2005. ISBN 2-915239-48-7.
    William Green, Gordon Swanborough, Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co., Praha 2002, ISBN 80-7237-341-2.
    Václav Němeček, SNCASE SE-100, Letectví + Kosmonautika, č.18/1968.
    www.aviafrance.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/se100.html
    www.sas1946.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#109676Verze : 0
    MOD
    Avatar
    SNCASE SUD-EST SE.100


    Vznik :
    V roce 1936 vyhlásilo Francouzské vojenské letectvo soutěž na nový dvoumotorový víceúčelový ( v primární roli - těžký stíhací ) letoun, který by měl v první fázi nahrazovat těžké stíhací stroje Potez 630 / 631 a následně i další typy ( bitevní, lehké bombardovací ) letounů.
    Do soutěže se přihlásilo například Státní konsorcium leteckých podniků Francie s modifikovanou verzí stroje Hanriot H-220, firma Caudron s projektem C.900, ale také konstrukční tým z Lioré-et-Olivier s projektem LeO-50. Většina předložených návrhů nepřinášela žádné nové převratné myšlenky ani konstrukce. Projekt LeO-50 ale zaujal jak výběrovou komisi, tak i velení letectva.
    Konstruktéři Pierre-Ernest Mercier a Jacques Lecarme z konstrukční kanceláře Lioré-et-Olivier nabídli netradičně pojatý letoun, slibující vysoké výkony i dobré užitné vlastnosti. V počáteční fázi byl projekt označen LeO-50, ale když v roce 1937 celá firma přešla pod společné státní zastřešení SNCASE bylo označení nového letounu změněno na SNCASE SE-100. První prototyp se začal pomalu stavět v roce 1936 ještě jako LeO-50. Po přechodu pod nové vedení se ale změnilo jak označení, tak i tempo prací, které výrazně vzrostlo.


    Zdroje k SE-100 :
    V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
    ATM 10 / 2007, ISSN 1802-4823
    www.airwar.ru/enc/fww2/se100.html
    www.samoloty.ow.pl/str150.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#254507Verze : 0
    Avatar
    Prototypy :


    První let prototypu přeznačeného na SE-100.01 proběhl 29. 3. 1938. Jak se dalo u nového letounu předpokládat, neobešel se bez potíží. Ovládání letounu bylo popisováno jako nestabilní, s rychlými přechody do krizových režimů a výkon motorů byl hodnocen jako nedostatečný. Během pár letů došlo i na dvě nouzová přistání. Celkově byl ale typ hodnocen jako velmi zajímavý. Bylo rozhodnuto pokračovat ve vývoji a stroj byl odeslán výrobci k úpravám.
    Konstrukční změny se týkaly hlavně systému řízení, zvětšení stabilizačních ploch a zvýšení účinků brzd. Při těchto úpravách byl také zvýšen objem palivových nádrží a instalovány silnějších pohonné jednotky. Takto upravený letoun byl po náletu přibližně 10 hodin předán k vojenským zkouškám. Ty začaly až v roce 1940. Během zkoušek byla naměřena maximální rychlost 579 km/h a ovládání letounu bylo hodnoceno jako uspokojivé. Během jarních měsíců ale došlo při přistávacím manévru k havárii, při které byl prototyp zničen. V jeho troskách zahynula celá osádka letounu.
    Tou dobou byl ale již těsně před dokončením druhým prototyp označovaný SE-100.02. Ten měl být vzorem pro třímístnou variantu tohoto stroje. U něj již byly eliminovány všechny známé neduhy, které odhalily zkoušky SE-100.01. Tento stroj již také dostal celokovové křídlo. Dále byla zvýšena zásoba pohonných hmot a instalována silnější výzbroj.
    Předpokládané výkony druhého prototypu a zkušenosti s provozem prvního prototypu tak nadchly zástupce letectva, že okamžitě začala jednání o zahájení výroby letounu SE-100.


    Napadení Francie však nakonec celý tento proces zastavilo.




    Zdroje k SE-100 :
    V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
    ATM 10 / 2007, ISSN 1802-4823
    www.airwar.ru/enc/fww2/se100.html
    www.samoloty.ow.pl/str150.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#254508Verze : 0
    Avatar
    Konstrukce :


    Prototyp SE-100.01
    Trup prvního prototypu byl svařen z duralových profilů. Byl potažen plátnem a jen na exponovaných a více namáhaných místech byl pokryt duralovými panely. Příď trupu byla bez prosklení, řešena jako pevný konstrukční uzel určený k instalaci výzbroje. Kabiny posádky byly zcela zasklené. Bohaté prosklení umožňovalo opravdu dobrý výhled.
    Křídla byla dřevěná s plátěným potahem. Po celé délce odtokové hrany se nacházely vztlakové klapky. Koncové oblouky křídel byly oválné a pohyblivé. Do náběžné hrany byly uchyceny pohonné jednotky. VOP s dvojitými SOP měly poměrně velké rozpětí. Účelem bylo zajistit zadnímu střelci velký palebný úhel. Spodní část obou SOP byly konstrukčně zesíleny, protože tam našly své místo zadní podvozkové nohy.
    Letoun byl v první fázi vybaven dvěma hvězdicovými čtrnáctiválci Gnome-Rhone 14M-8/9 o výkonu po 800 koních. Při prvním letu měl už ale letoun zabudovány silnější Gnome-Rhone 14N-0/1 po 763 kW (1038 k). Po modernizaci byly nainstalovány výkonnější Gnome-Rhone 14N-20/21 o výkonu po 772 kW (1050 k).
    Podvozek by řešen jako tříbodový. Zajímavé ale bylo, že přední podvozková noha se zasouvala do přídě trupu pod výzbroj a další dvě zatahovatelné nohy se nacházely ve spodních částech obou SOP, do kterých se i zatahovaly.
    Výzbroj byla umístěna v přídi (útočná) a ve hřbetním střelišti (obranná). K obraně měl sloužit pohyblivý 20mm kanón a v přídi bylo počítáno s různým složením výzbroje. To se mělo řídit povahou úkolů určené daným verzím letounu a také druhem a odolností cílů. Byla plánována instalace kanónů ráže 20 mm (až šest kusů), kulometů ráže 7,62 či 12,7 mm (až osm kusů) a nebo kombinace kanónů a kulometů.


    Zdroje k SE-100 :
    V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
    ATM 10 / 2007, ISSN 1802-4823
    www.airwar.ru/enc/fww2/se100.html
    www.samoloty.ow.pl/str150.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#254510Verze : 0
    Avatar
    Prototyp SE-100.02


    Trup druhého prototypu byl také svařen z duralových profilů. Byl též z části potažen plátnem, ale duralovými panely byl pokryt na více místech. Příď trupu byla bez prosklení, řešena jako pevný konstrukční uzel určený k instalaci výzbroje. Kabiny posádky byly zcela zasklené. Bohaté prosklení umožňovalo opravdu dobrý výhled.
    Křídla byla celokovová s větší nosnou plochou. Po celé délce odtokové hrany se nacházely vztlakové klapky. Koncové oblouky křídel byly oválné a pohyblivé. Do náběžné hrany byly uchyceny pohonné jednotky. VOP s dvojitými SOP měly poměrně velké rozpětí. Účelem bylo zajistit zadnímu střelci velký výstřelný úhel. Spodní část obou SOP byly konstrukčně zesíleny, protože tam našly své místo zadní podvozkové nohy.
    Letoun č.2 byl vybaven nejprve dvěma motory Gnome-Rhone 14N-24/25 po 809 kW (1100 k) a později byly nainstalovány výkonnější Gnome-Rhone 14N-48/49 o výkonu po 838 kW (1140 k).
    Podvozek by řešen jako tříbodový a byl konstrukčně uspořádán stejně jako u prototypu č.1.
    Výzbroj byla umístěna v přídi ( útočná ) a ve hřbetním střelišti ( obranná ). K obraně měl sloužit pohyblivý 20 mm kanón a v přídi bylo počítáno se čtyřmi pevnými kanóny stejné ráže.


    Zdroje k SE-100 :
    V.Němeček, Vojenská letadla 1 – 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
    ATM 10 / 2007 , ISSN 1802-4823
    www.airwar.ru/enc/fww2/se100.html
    www.samoloty.ow.pl/str150.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#254511Verze : 0
    Avatar
    a fotografie na zemi


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#109679Verze : 0
    MOD
    Avatar
    fotografie za letu


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#109678Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Plánované sériové provedení SE.100 C3

    SNCASE SE.100 C3

    Výrobce: SNCASE
    Kategorie: jednoplošný víceúčelový letoun
    První vzlet: první prototyp 29.3.1938
    Osádka: 2 až 3
    Motor: 2 x Gnome-Rhone 14N-20/21 o výkonu po 772 kW ( 1050 k )
    Vrtule: třílisté stavitelné
    Hmotnost prázdného letounu: 5 520 kg
    Hmotnost vzletová: 6 800 kg
    Max. vzletová hmotnost: 7 500 kg
    Rozpětí: 15,65 m
    Délka: 11,76 m
    Výška: 4,28 m
    Nosná plocha: 33,06 m2
    Max. rychlost: 600 km/h v h= 5 000 m
    Cestovní rychlost: 515 km/h
    Dostup operační: 9 000 m
    Dolet: 1 530 km
    Výzbroj: 6x kanón ráže 20 mm v přídi
    1x dvojitý pohyblivý kanón ráže 20 mm ns hřbetě
    1x pohyblivý kanón ráže 20 mm pod trupem
    Pumy: -
    Poznámky: -


    Zdroje k SE-100 :
    V.Němeček, Vojenská letadla 1 - 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor)
    ATM 10 / 2007, ISSN 1802-4823
    www.airwar.ru/enc/fww2/se100.html
    www.samoloty.ow.pl/str150.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#254512Verze : 0
    Avatar
    SNCASE SUD-EST SE.100

    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fww2/se100.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#254514Verze : 0
    Avatar
    SNCASE SUD-EST SE.100

    Zdroj : http://www.samoloty.ow.pl/str150.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#254516Verze : 0
    Avatar
    SNCASE SUD-EST SE.100

    Zdroj : http://www.samoloty.ow.pl/str150.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#254517Verze : 0
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30313#109677Verze : 0
    MOD