Název: Name: | Micubiši Ki 18 | Mitsubishi Ki 18 |
Originální název: Original Name: | キ18 试作战斗机 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.08.1935 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.08.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1935 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1110 kg | 2447 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1422 kg | 3135 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 7,655 m | 25ft 1,37in |
Výška: Height: | 3,150 m | 10ft 4,01in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,00 m2 | 172.22 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 88,88 kg/m2 | 18.2 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 5 o vzletovém výkonu 405 kW (550 k), 441 kW (600 k) v h= 3 048 m při 2 400 ot./min. Vrtule: dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu (32°) o průměru 2 900 mm | Nakajima Kotobuki-5 nine-cylinder radial engines, rated at 542 hp for take-off, and 592 hp at 10,000 ft at 2,400 rpm, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of 9ft 6,17in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 300 l | 66 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 444,8 km/h v 3048 m | 276.4 mph in 10000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 390 km/h v ? m | 242.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,98 m/s | 2555.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,5 min do 5000 m | 6,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9800 m | 32152 ft |
Dolet: Range: | 900 km | 559.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm s 500 náboji na hlaveň | Two fixed forward-firing 0.303 inch machine-guns Type 89 Model 2, 500 rpg |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 三菱 キ18 / Ki-džjuhači Prototyp pro armádní soutěž. | 三菱 キ18 / Ki-jyuhachi Prototype for testing. |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the World, Army Experimental Fighters (1), No. 76, August 76, Bunrin-Do, Japan archiv autora |