NLD - Wilton-Fijenoord na podvozku Krupp L2H 43

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 446 příspěvků vloženo, 1183 editováno a 438 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

NLD - Wilton-Fijenoord na podvozku Krupp L2H 43

Wilton-Fijenoord chassis Krupp L2H 43 / Pantserwagen Wilton-Fijenoord chassis Krupp L2H 43

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Wilton-Fijenoord na podvozku Krupp L2H 43 Wilton-Fijenoord chassis Krupp L2H 43
    Originální název:
    Original Name:
    Pantserwagen Wilton-Fijenoord chassis Krupp L2H 43
    Výrobce:
    Producer:
    NV Dok en Werf Maatschappij Wilton-Fijenoord, Schiedam /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1933-DD.MM.1934
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1933
    Osádka:
    Crew:
    3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    6x6
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    4500 kg 9921 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    ? kg ? lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    5060 mm 16ft 7,21in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2200 mm 7ft 2,6in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2300 mm 7ft 6,54in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    225 mm 8,86in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    2470 mm 97 ¼ in
    Rozchod:
    Track:
    1580 mm - prvá
    1565 mm - druhá
    1565 mm - tretia
    62 ¼ in - first
    61 ⅝ in - second
    61 ⅝ in - third
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    hydraulická, brzdených šesť kolies hydraulically, braked all six wheels
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    akumulátorová batéria 12 V, 75 Ah
    generátor 400 W
    rechargeable battery 12V, 75Ah
    generator 400W
    Pneumatiky:
    Tyres:
    nepriestrelné
    Pancéřování:
    Armour:
    čelo - 10 mm
    boky - 6 mm
    zadok - 6 mm
    veža - 6 mm
    dno - 3 mm
    strecha - 3 mm
    front - 10 mm
    sides - 6 mm
    rear - 6 mm
    turret- 6 mm
    belly - 3 mm
    deck - 3 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Krupp М304, vzduchom chladený benzínový štvorvalec, objem 3308 cm3, výkon 55 k.s pri 2500 ot/min. Krupp М304, air-cooled gasoline engine, volume 3308 cm3, 55 hp at 2500 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    ZF-Aphon Gb 35, mechanická 4-stupňová ZF-Aphon Gb 35, mechanical 4-speed
    Spojka:
    Clutch:
    jednokotúčová, suchá single-plate, dry
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    65 l 14.3 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    70 km/h 43.5 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    250 km 155.3 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
    3 x guľomety kalibru 7,62 mm 3 x 7.62 mm caliber machine guns
    Uživatelské státy:
    User States:
    /
    /
    /
    /
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Pejčoch, I.: Obrněná technika I, ARES, 2000
    Егерc, Е. В.: Тяжелые Бpонеавтомобили вермахта, часть 1, Tornado, 1997
    Frank, R.: KRUPP AT WAR - The Legendary Krupp Protze & Other Vehicles, Schiffer military history, 1992, ISBN: 0-88740-399-9
    Кащеев, Л.: Полуторатонные грузовики Германии 1939—1945 гг., Приложение к журналу «МОДЕЛИСТ-КОНСТРУКТОР»,2 (83) 2009 г.
    www.aviarmor.net
    http://military-angar.ru/products/view/39/1
    http://overvalwagen.com/armoured3.html
    www.ecsbdefesa.com.br




    obe Brazílske policajné autá počas slávnostnej prehliadky v Sao Paule, apríl 1936





    vysúvací reflektor

    na nádvorí Ríšskeho kancelárstva, máj 1945


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39001#557350Verze : 5
    MOD
    Avatar
    Zrod stroja spadal do roku 1933, keď holandské ministerstvo požadovalo dodanie niekoľkých pancierových áut pre službu v Holandskej východnej Indii.


    Firma Dock und Wertfabrik Wilton Fijenoord N.V. dodala 3 stroje. Jeho základom bol podvozok nemeckého nákladného vozidla Krupp L2 H43, na ktorý bol osadený trup znitovaný z pancierových plechov. Do vozu sa nastupovalo obdlžníkovými dverami na bokoch. Na streche bola hranatá veža s vodou chladeným guľometom. Rovnaké guľomety boli v streliskách na čelnej a zadnej stene trupu. Nebol to nijako oslnivý stroj ale bol lacný, jednoduchý a na úlohy, pre ktoré bol postavený, postačoval.


    Prvý stroj bol odoslaný do Holandskej východnej Indie v r. 1934 a zvyšné dva stroje skončili v Brazílii, kam boli predané. Projekt výrobou týchto strojov skončil. Zmienený prvý stroj sa vrátil do Európy v r. 1938 a bol zaradený k delostrelectvu. Po okupácii Holandska ho zabavila nemecká armáda. Jeho osud počas vojny nie je známy, no zúčastnil sa bojov o Berlín, kde bol po ukončení bojov nájdený na nádvorí Reichstagu.



    Ivo Pejčoch-Obrnená technika 1





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39001#29091Verze : 3
    Avatar
    Holandská východná India a brazílske stroje, ktoré slúžili v špeciálnych policajných zložkách v Sao Paulo.



    http://www.overvalwagen.com/armoured3.html
    http://www.defesa.ufjf.br/arq/art5.htm
    www.ww2talk.com






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39001#159115Verze : 2
    MOD
    Avatar
    www.ebay.de
    forum.axishistory.com




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39001#520705Verze : 2
    MOD