Amiot 351 B.4

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 550 příspěvků vloženo, 1993 editováno a 1246 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Amiot 351 B.4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Amiot 351 B.4 Amiot 351 B.4
    Originální název:
    Original Name:
    Amiot 351 B.4
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.06.1940 Société d'emboutissage et de constructions mécaniques, Le Bourget /
    DD.MM.1940-DD.06.1940 Société nationale de constructions aéronautiques du Centre, Billancourt /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.06.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    17+
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.07.1939
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6500 kg 10549 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    10300 kg 19401 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11300 kg 22046 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22,830 m 74ft 9,63in
    Délka:
    Length:
    14,500 m 47ft 6,87in
    Výška:
    Height:
    4,188 m 14ft 9,16in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    67,00 m2 721.18 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Gnome-Rhône 14N 48/49 o výkonu 772 kW
    třílistá stavitelná vrtule Ratier
    Gnome-Rhône 14N 48/49, power 1036 hp
    three-bladed variable-pitch propeller Ratier
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2866 l 630 Imp gal / 757 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    480 km/h v 5000 m 298.3 mph in 16404 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    380 km/h v ? m 236.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,7 min do 4000 m 8,7 min to 13123 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3000 km 1864.1 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v přídi
    1x pohyblivý kanon HS-404 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti
    1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve spodním střelišti


    800 kg pum
    1x flexible 7,5 mm MAC 1934 machine gun in the nose
    1x flexible 20 mm HS-404 cannon in the dorsal position
    1x flexible 7,5 mm MAC 1934 machine gun in the ventral position


    1764 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Danel, Raymond; Cuny, Jean. LeO 45, Amiot 350 et autre B4, Docavia no.23. Editions Lariviere, Paris 1986.
    Pelletier, Alain. French Bombers of World War II in Action, No.189. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2003. ISBN 0-89747-458-9.
    www.aviafrance.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41945#501019Verze : 0
    MOD
    Avatar
    První sériová verze bombardérů řady Amiot 340/350. Prototyp (označovaný Amiot 350.01) vznikl přestavbou z protoypu 340.01 a byl zalétán 21.1.1939. Zásadním rozdílem byla změna ocasních ploch na zdvojené, přibyl kulomet kryjící dolní polosféru a především zvýšení počtu posádky na 4 z předchozích 3. Sériové stroje se od prototypu lišily kabinou, která je u sériových strojů větší (byl v ní další člen posádky) a je umístěná symetricky v podélné ose stroje (prototyp ji měl vlevo od osy). Posádka byla rozložena následovně: v přídi trupu bombometčík, který plnil i funkci navigátora, za ním v kabině na hřbetě trupu pilot, s ním seděl v kabině střelec/radista ovládající věž s kanonem střílejícím dozadu nahoru, a jako poslední byl spodní střelec sedící až za pumovnicí a ovládající dozadu dolů střílející kulomet MAC (stejný kulomet byl i v přídi ovládán bombometčíkem). Sériové stroje dostaly motory Gnome-Rhone 14N 48/49 o síle 1160 koňských sil a mírně zmenšené křídlo, místo 22,95 m mělo teď jen 22,8 m a plocha se snížila ze 67,5 na 67 m2. Ministerstvo letectví (Ministere de l’Air) objednalo původně v roce 1938 20 strojů Amiot 350 B.4 s dodáním do 1.4. 1939, ale o tři týdny později objednávku změnilo na 100 kusů Amiot 351 B.4. I tato objednávka byla brzy změněna pro problém s přehříváním motorů Gnome-Rhone 14N, tentokrát na 45 Amiot 350 B.4 (s motory Hispano-Suiza 12Y-28/29) a 75 Amiot 351 B.4. V druhém kontraktu, který byl rovněž několikrát změněn a který měl být dodán v průběhu roku 1939, bylo dalších 30 Amiotů 351 B.4. Třetí potom 17.6.1939 doplnil o další Amioty (tentokrát bez verze 351). Protože se sériové letouny 351 B.4 výrazně lišily od prototypu (například váha vzrostla o skoro 1000 kg), byly s prvními dvěma dodanými v létě 1939 podniknuty další testy, ze kterých vyšly další drobné změny. Ministerstvo pak znovu změnilo objednávku a celkem bylo objednáno 880 strojů Amiot v různých verzích, typu Amiot 351 B.4 bylo z toho 140 kusů. Tohoto počtu ale nebylo samozřejmě nikdy dosaženo, po prvních dvou předsériových strojích bylo dalších 5 dodáno až v lednu 1940 a do 1.3. 1940 bylo dodáno pouze 17 strojů. Z nich navíc 11 nemělo kanon - ten byl nahrazen jen starým kulometem Darne ráže 7,7 mm. Ze dvanáctého stroje se již na výrobní lince stal přestavbou na jiné motory Amiot 355. Celkem bylo vyrobeno neznámé množství strojů verze 351, armáda jich prokazatelně převzala 17 kusů a několik dalších bylo v různém stádiu ukořistěno Němci na letišti Le Bourget (spolu s prototypem řady 354) několik dalších strojů zřejmě šlo po smontování přímo k jednotce a v dokladech nejsou uváděny, ale ani tak zřejmě výroba nepřesáhla výrazně dvacet strojů. Amioty 351 dostávaly jako první jednotky GB I/21 a GB II/21 které byly vyzbrojeny Blochy 210, vzhledem k tomu že strojů bylo málo a dodávky vázly ponechaly si i původní výzbroj a většinu náletů prováděly na starších strojích. Výzbroj těchto jednotek byla složena z obou produkčních typů (351 i 354) a není jednoduché určit proto počty konkrétních typů v jednotkách. Obdobné to bylo i u GB I/34 a GB II/34 které se začaly přezbrojovat krátce po německém útoku ty létaly původně na Amiot 143 ale po známém náletu na mosty u Sedanu byly staženy k přezbrojení. Všechny jednotky nasadily své nové stroje i když posádky s nimi měly zřetelné potíže díky nedostatečnému výcviku, z 19 ztrát jen 3 jsou bojové, ostatní připadají na technické závady nebo havárie při vzletu a přistání.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41945#164869Verze : 0
    Avatar
    fotky prototypu a sériové verze

    série

    série

    prototyp
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41945#164872Verze : 0