Tupolev Tu-16K-11-16 [kód NATO: Badger-G]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 469 příspěvků vloženo, 1293 editováno a 446 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev Tu-16K-11-16 [kód NATO: Badger-G]

Tupolev Tu-16K-11-16 / Туполев Ту-16К-11-16

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-16K-11-16 Tupolev Tu-16K-11-16
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-16К-11-16
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    ?, ? /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1960-DD.MM.196R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    441 konverzí Tu-16KS/Tu-16A/Tu-16KSR-2/Tu-16S
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.01.1960
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    40600 kg 89508 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    79000 kg 174165 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    32,99 m 108ft 2,81in
    Délka:
    Length:
    35,20 m 115ft 5,82in
    Výška:
    Height:
    9,85 m 32ft 3,8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    164,65 m2 1772.28 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN Mikulin RD-3M, thrust 20988 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    750 km/h v 10000 m 466 mph in 32808 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    2050 km 1273.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý


    2x řízená střela KSR-2 nebo KSR-11 nebo
    3000-13000 kg pum
    2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-V7 dorsal turret, 250 rpg
    2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-N7S ventral turret, 250 rpg
    2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-7 tail turret, 350 rpg


    2x KSR-2 or KSR-11 guided missile or
    6614-28660 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    Tu-16KSR-2-11 - vznikly konverzí Tu-16A a Tu-16KSR-2A, zachována možnost nést pumy
    Tu-16K-11-16 - vznikly konverzí Tu-16KS, Tu-16KSR-2 a Tu-16S, původně bez možnosti nést pumy, obnovena dodatečně
    - sovětské ozbrojené složky pro všechny verze používalo označení Tu-16K-11-16
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
    Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44840#555751Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tupolev Tu-16K-11-16



    Tupolev Tu-16K-11-16 je modifikací letounu Tu-16A vycházející ze zkušeností z provozu letounů Tu-16K-10 a Tu-16K-10-26. Na rozdíl od nich má z pumovnice demontovanou kabinu operátora radiolokátoru Jen a palivovou nádrž pro střelu K-10. Z přídě letounu byl odstraněn rozměrný radiolokátor Jen a na příď se opět vrátila kabina navigátora. Pod přídí je umístěn protizemní zaměřovací radiolokátor Rubin-1 přičemž jeho obsluhu obstarává operátor umístěný v kabině navigátora. Letoun může nosit a odpalovat protizemní řízené střely KSR-2 a KSR-11 ze závěsů pod křídly nebo pumovnice.


    Vývoj letounu byl zahájen v roce 1962 a v roce 1964 byla zahájena sériová výroba. Letouny byly určeny jak pro strategické letectvo SSSR tak i pro námořní letectvo SSSR. 30 kusů potom bylo exportováno do Egypta.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44840#175703Verze : 0
    Avatar
    commons.wikimedia.org


    Dva Tu-16KSR-2-11, případně Tu-16KSR-2, egyptského letectva.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44840#555752Verze : 0
    MOD
    Avatar
    topwar.ru



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44840#555753Verze : 0
    MOD
    Avatar
    aviadejavu.ru


    Detaily egyptského stroje. Příď s antenou pasivního lokátoru typu Rica.



    KSR-2.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44840#555754Verze : 0
    MOD