Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2 Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3 https://rotanazdar.cz/?p=7727&lang=cs
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#560414
Verze : 1
Škoda-Fiat (Torino) (Škoda Fiat 18BL) Toto obrnené vozidlo vzniklo na objednávku MNO v roku 1919 v réžii firmy Škoda z Plzne. Tá využila platformu nákladného automobilu Fiat 18BL, ktoré používala novovzniknutá československá armáda. Vozidlo nieslo dva guľomety v dvoch samostatných vežičkách. Po predvedení a otestovaní prototypu v 1/1920 bolo objednaných ďalších 11 ks tohoto vozidla (celkovo teda bolo vyrobených 12 vozidiel). Tie boli výrobcom dodané v polovici roku 1920. Niesli evidenčné čísla 3 - 14, neskôr označenie N VII-753 - N VII-764. Službu sprevádzali mnohé problémy vyplývajúce z nedostatkov konštrukcie. Osem vozidiel bolo k 10.9.1925 vyradených, zvyšné štyri až v roku 1929/30, resp. v roku 1933 (viď. tabuľka. Vozidlá slúžili v zostave čiat po celom Československu, neskôr boli v stave práporu útočnej vozby v Miloviciach.
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok predaný v dražbe
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3 Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2 modelforum.upce.cz www.album-mmt.it 1)https://rotanazdar.cz/?p=7727&lang=cs
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#234641
Verze : 1
Vážení, vloni se mi dostalo do rukou pár fotografií zobrazující pozůstatky kulometné věže z obrněného automobilu Škoda Fiat-Torino s odkazem na Patrika Vondráka. K mé smůle se nepodařilo zmíněného PV dohledat - ba ani na "rajčeti" nemá fotoalbum. Proto si dovoluji požádat o pomoc: 1/ kontakt na Patrika Vondráka, 2/ upřesnění lokalizace, 3/ datum i dobu přežití nalezeného pozůstatku věže.
Doporučuji předávat informace pouze prostřednictví SZ, aby se zamezilo nájezdu sběračů šrotu.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#682521
Verze : 0
Reklama
Dvojica obrnených vozidiel v Košiciach, podľa FB zdroja je fotografia urobená pred budovou divízie (11. divízia) - dnes je to budova Košického samosprávneho kraja, Námestie Maratónu mieru 1, Košice. Vozidlo naľavo je zaujímavé a raritné tým, že má odlišnú karosériu a nemá pôvodné sériové veže plus iné odlišné detaily (umiestnenie svetlometu na pravej strane...). Možný prototyp ? Požiadal som o vyjadrenie Jirku Tintěru.
Michaela Okroy - Kaschau war eine europäische Stadt - Košice boli európskym mestom: ein Lese- und Reisebuch zur jüdischen Kultur und Geschichte in Košice und Prešov, Arco Verlag, rok vydania 2005, ISBN: 3938375019 www.facebook.com web.vucke.sk
Napravo čelom zaparkované vozidlo s registračnou značkou N-VII-757 (vozidlo č. 4), vľavo neznáma podoba identického vozidla
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738198
Verze : 9
Kolega Jaroslav Špitálský potvrdil, že se jedná o první vyrobený stroj, který měl přiděleno policejní číslo: NVII-753.
Kolega Vladimír Francev doplnil, že v této podobě byl obrněný automobil předveden komisi MNO v Milovicích 21. ledna 1920. Ta si vyžádala změny, které zřejmě byly provedeny až od druhého auta, m.j. se jednalo o zmenšení průměru věže ze 120 na 100 cm a zaoblení střechy vozu s menším skosením. Armáda převzala první dva stroje v Praze 21. května a do Košic je odeslala drahou 3. června 1920 v 7:45 z Masarykova nádraží. Není známo zda později došlo k sjednocení věží.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738283
Verze : 2
Diskuse
Prosím o chvilku strpení. V poznámkách nemám o této variantě zmínku, takže tahám rozumy od kolegů. P. S. Fotografie OA Škoda-Fiat s atypickými věžemi mi připomněla návrh Škodovky na opancéřování automobilu Laurin-Kliment.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738266
Verze : 0
Jirko, ako si pochodil s tym nalezom pozostatkov veze? Mas nejake info?
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738297
Verze : 1
Braňo, ten človíček co to zavěsil na internet je nějaký odtažitý.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738305
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.