Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1025 editováno a 326 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Phönix D.II

Phönix D.IIa

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Phönix D.II Phönix D.II
    Originální název:
    Original Name:
    Phönix D.II
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.03.1918-DD.MM.1918 D.II Phönix Flugzeugwerke AG, Wien /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.03.1918-DD.MM.1918 D.II
    DD.05.1918-DD.MM.1918 D.IIa
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    48 D.II:
    122.01 - 122.26
    222.01 - 222.14
    322.01 - 322.08
    48 D.IIa:
    422.01 - 422.48
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,80 m 32ft 1,82in
    Délka:
    Length:
    6,62 m 21ft 8,62in
    Výška:
    Height:
    2,65 m 8ft 8,32in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25 m2 269.1 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    D.II: Hiero o výkonu 147 kW/200 k
    D.IIa: Hiero o výkonu 169 kW/230 k
    D.II: Hiero, power 197 hp
    D.IIa: Hiero, power 227 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1781) km/h v ? m 110.6 1) mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3 min do 1000 m 3 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2 x 8 mm guľomet Schwarzlose 2x 8mm Schwarzlose machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Mierne vylepšená verzia lietadla Phoenix D.I. Na zlepšenie ovládateľnosti bolo použité vyváženie výškovky a kompenzačné elerony na hornom krídle.


    1) 185 km/h D.IIa s 169kW motorem Hiero
    1) 115 mph D.IIa with 230 hp Hiero engine
    Zdroje:
    Sources:
    Grosz, P. M. Phönix D.I-II, Windsock Datafile No.31, Albatros Productions, Berkhamsted 1992.
    Haddow, G. The Phönix Scouts, Profile No.175, Profile Publications, Leatherhead 1967.
    Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
    www.csd.uwo.ca
    http://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm
    ah.milua.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/48949#190346Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Phönix D.II 122.01, první sériový D.II, byl v červnu 1918 přidělen FliK 60J, kdesloužil jako záložní stroj jejího velitele Franka Linke-Crawforda a kde dostal červený pruh na trupu s písmenem L vyvedeným jako bílý obrys.Po smrti Linke-Crawforda byl
    "L" předán k FliK 9J,k kde s ním létal FP Korp. Karl Linner. 8. srpna 1918 byl Linner a FP Fw. Johann Pinkalsky (s D.II 222.12) při hlídkování v oblasti Levica napaden trojicí Bristolů F.2B od 139. peruti RAF, a Brisfit Capt.Sydney Dalrymplea s pozorovatelem-střelcem 2/Lt. H. Baldwinem oba Phönixy sestřelil.

    Zdroj:
    Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/phd1.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/48949#414050Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Phönix D.IIa 422.14, se kterým u FliK 55 létal Stfw. Sándor Kasza, jako třetí v Kette Offstv. Josefa Kisse a Fw. Istvána Kirjáka (proto má tři bílé pruhy na ocase). Po Kissově smrti 24. května 1918, prý na jeho památku, přibyla na obou stranách trupu a na centroplánu horního křídla červená srdce. Na tomto stroji Kasza dosáhl 9. června 1918 svého šestého a posledního vítězství sestřelem Bristolu F.2B C4700 34. peruti RAF.


    Zdroj:
    Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/phd1.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/48949#414562Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Phönix D.IIa, jenž operačně létal v květnu 1918 u jednotky Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. 24. května 1918 byl na tomto stroji sestřelen a zabit Josef Kiss, nejúspěšnější maďarský stíhač 1. sv. války, eso s 19 sestřely. Letoun má spodní plochy v barvě materiálu, na horních a bočních je přes podklad (lakované plátno a překližka) natupována tmavá zelená tak, aby podklad částečně prosvítal.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/48949#414556Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Muzeum Linkoping, vlastni foto
    Letoun ve Svedsku zavedeny pod oznacenim J 1.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/48949#543777Verze : 0
    MOD