Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning:
DD.MM.RRRR zrušen a předán do muzea
DD.MM.RRRR decommisioned and transferred to museum
Poznámka: Note:
Letoun byl v provedení Izdělije 66-400 s úzkou svislou ocasní plochou obdobnou verzi MiG-21F-13
-
Zdroje: Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/MiG-21U-0816-t52251#196887
Verze : 2
DD.04.1965-31.12.1992 standardní (high visibility)
DD.04.1965-31.12.1992 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme:
Kategorie: Category:
DD.04.1965-31.12.1992 standardní vojenská
DD.04.1965-31.12.1992 standard military
Barvy: Colors:
DD.04.1965-31.12.1992 kov, stříbrná
DD.04.1965-31.12.1992 metalic, silver
Poznámka: Note:
-
-
Zdroje: Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. ruslet.webnode.cz
Ještě jako klasická cvičná "spárka" u 1. LŠP. Zdroj: Yefim Gordon, Keith Dexter, Dmitriy Komissarov : Mikoyan Mig-21, Famous russian aircraf. Hinckley, England, 2008. foto via RART.
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/MiG-21U-0816-t52251#419795
Verze : 1
Reklama
MiG-21U evidenční číslo 0816 byl do ČSSR dodán v dubnu 1965, 23. 11. 1981 byl předán do VZLÚ ke zkouškám vystřelovacích sedaldel VS-2. Po úpravě byl 30. 9. 1982 s imatrikulací OK-016. V roce 1990 jej převzalo VZS-031 a používalo jej v Líních do 17. 5. 1997, kdy absolvoval poslední let z Líní do Kbel. V době používání u VZS-031 obdržel zpět evidenční číslo 0816.
Zdroj: L+K 22/03 str. 56-61, L+K 14/02 str. 12
URL : https://www.valka.cz/MiG-21U-0816-t52251#230240
Verze : 0
Lietadlo slúžilo na skúšky sedačiek a padákov pri katapultáži.
URL : https://www.valka.cz/MiG-21U-0816-t52251#221836
Verze : 0
MiG-21U (0816), březen 2009.
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/MiG-21U-0816-t52251#309476
Verze : 0
Reklama
.
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
Civilní
Kov, stříbrná / Metalic, silver
Červená / Red
Modrá / Blue
Země
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
0816
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Zahradník, L.: Půlstoletí MiGů. Budování československého a českého vojenského proudového letectva. Praha: Ministerstvo obrany České republiky - AVIS, 2005. ISBN: 80-7278-299-1
URL : https://www.valka.cz/MiG-21U-0816-t52251#426426
Verze : 0
Stěhování Mig-21U 0816 z Výzkumného a zkušebního leteckého ústavu v Letňanech do Vítkovic dne 25.07.2012.
V Dolních Vítkovicích nyní vznikají dvě stálé expozice - Svět techniky a interaktivní technická expozice, jejichž součástí se MiG-21 stane v příštím roce.
URL : https://www.valka.cz/MiG-21U-0816-t52251#435890
Verze : 0
Pred pôsobením u 1. lšp v Přerove stroj pôsobil u Výcvikového střediska letectva na letisku Mladá. Po roku 1990 u VZS 031 najprv pôsobil z letiska Žatec. V Líních u Plzne bol dislokovaný až od roku 1991, kde znova dostal vojenské označenie 0816. V úlohe lietajúcej skúšobne odlietal 224 letov v čase 120 hodín a 24 minút. Uskutočnilo sa na ňom 50 skúšok vystreľovacích sedadiel VS-2.
Zdroj: Jan Máče: "Spárky"- Migy 21U a US; ATM 2011 / 01.
URL : https://www.valka.cz/MiG-21U-0816-t52251#453876
Verze : 0
Stroj poté co byl převezen do Vítkovic doznal i přes velice zajímavé původní zbarvení změny. Bohužel k horšímu. Stroj je zbarven výraznými barvami červené, modré a žluté barvy. Barvy byly naneseny kvalitně. Překryt kokpitu se jeví snad přestříkán nějakou šedivou nebo bělavou barvou, připadně byl nějak poškozen. V původní červené barvě zůstal jen kryt radaru. Na přídi (po obou stranách) se nachází logo "DOV" a dále "ST" s textem "Svět techniky Ostrava", na svislé ocasní ploše opět po obou stranách "MiG 21", všechny texty jsou vyvedeny v černé barvě. Za zmínku stojí, že hlavní kryty podvozku (trupové) jsou v uzavřené pozici. Foceno 4. srpna 2019.
URL : https://www.valka.cz/MiG-21U-0816-t52251#664283
Verze : 1
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.