Název: Name: | Fokker F.VIIb/3m | Fokker F.VIIb/3m |
Originální název: Original Name: | Fokker F.VIIb/3m | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.193R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam DD.MM.1930-DD.MM.193R Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin DD.MM.1929-DD.MM.1932 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles DD.MM.1929-DD.MM.1929 SA Officine Ferroviarie Meridionali, Napoli DD.MM.1932-DD.MM.193R Talleres Loring, Madrid | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1927-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~74 Fokker 11 Plage i Laskiewicz 29 SABCA 3 Meridionali (IMAM Ro.10) 3 Loring | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 + 10 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3049 kg | 6722 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5300 kg | 11684 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,71 m | 71ft 2,72in |
Délka: Length: | 14,50 m | 47ft 6,87in |
Výška: Height: | 3,90 m | 12ft 9,53in |
Plocha křídla: Wing Area: | 67,6 m2 | 727.64 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Wright J-5 Whirlwind o výkonu 164 kW, nebo Wright J-6-9 Whirlwind o výkonu 224 kW, nebo Pratt & Whitney R-985 Wasp Junior o výkonu 224 kW, nebo Gnome-Rhône Titan o výkonu 179 kW, nebo Gnome-Rhône Titan Major o výkonu 272 kW, nebo Alfa Romeo Lynx o výkonu 160 kW ... | Wright J-5 Whirlwind, power 220 hp, or Wright J-6-9 Whirlwind, power 300 hp, or Pratt & Whitney R-985 Wasp Junior, power 300 hp Gnome-Rhône Titan, power 240 hp, or Gnome-Rhône Titan Major, power 365 hp Alfa Romeo Lynx, power 215 hp ... |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 207.5 km/h v ? m | 128.9 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Data platí pro motory J-6-9 - dalších 19 strojů bylo postaveno jako Avia-Fokker F-VIIb-3m a 14 jako Avro 618 Ten - dalších 20 polských strojů bylo postaveno jako bombardéry s nosností 1000 kg pum, nejméně tři podobné stroje upraveny ve Španělsku | - |
Zdroje: Sources: | Munson, Kenneth. Airliners between the wars 1919-1939. Blandford Press, London 1972. ISBN 0-7137-05671. Gunston, Bill et al. The Illustrated Encyclopedia of Propeller Airliners. Exeter Books, New York 1980. ISBN 0-89673-078-6. Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961. www.dutch-aviation.nl www.flightglobal.com |