Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 340 příspěvků vloženo, 983 editováno a 283 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Praga E-39

Praga BH-39

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Praga E-39 Praga E-39
    Originální název:
    Original Name:
    Praga E-39
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1931-DD.MM.1939 Českomoravská Kolben-Daněk a.s., Praha-Karlín /
    DD.MM.1934-DD.MM.1934 Vojenská továrna na letadla Letov, Letňany /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    131 ČKD
    8 Letov
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1931
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    610 kg 1345 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    875 kg 1929 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,00 m 32ft 9,69in
    Délka:
    Length:
    7,49 m 24ft 6,87in
    Výška:
    Height:
    2,75 m 9ft 0,26in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23,70 m2 255.1 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    36,9 kg/m2 7.56 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter NZ 120 o výkonu 88 kW/120 k, nebo
    Walter Gemma o výkonu 103 kW/140 k, nebo
    Walter Mars o výkonu 113 kW/155 k, nebo
    Armstrong Siddeley Gennet Major IA o výkonu 112 kW/152 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Walter NZ 120, power 118 hp, or
    Walter Gemma, power 138 hp, or
    Walter Mars, power 153 hp, or
    Armstrong Siddeley Gennet Major IA, power 150 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    134 l 29.5 Imp gal / 35.4 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    162 km/h v ? m 100.7 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    136 km/h v ? m 84.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    28 min do 3000 m 28 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3700 m 12139 ft
    Dolet:
    Range:
    450 km 279.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    jeden ks používala v období SNP i kombinovaná letka na letišti Tri duby nesla trupové číslo S-26. -
    Zdroje:
    Sources:
    Krybus, Josef. Praga E.39, L+K 1-74/16.
    Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
    Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6943#16097Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6943#27469Verze : 0
    Avatar
    Letoun cvičné letky Leteckého pluku 1

    http://www.consit.cz/sl/images/CD1/big/023x.jpg



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/6943#337064Verze : 0