Název: Name: | Fiat CR.42DB | Fiat CR.42DB |
Originální název: Original Name: | Fiat CR.42DB | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.03.1941 SA Aeronautica d’Italia, Torino | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.03.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (MM.469) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1850 kg | 4079 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,700 m | 31ft 9,88in |
Délka: Length: | 8,580 m | 28ft 1,8in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,42 m2 | 241.33 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Alfa Romeo RA1000/RC 41 kapalinou chlazený invetní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 753 kW Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček. | Alfa Romeo RA1000/RC 41 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated at 1,010 hp, driving a three-blade constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 460 l (350 + 110) | 101 UK gallons (77 + 24) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 518 km/h v 5000 m | 321.9 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 6000 m | 7,2 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10600 m | 34777 ft |
Dolet: Range: | 1250 km | 776.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose motoru 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm | One fixed forward-firing 0.79 inch MG-151/20 in a moteur cannon instalation and two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT in the upper nose machine-guns, 400 rpg |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Některé prameny se o výzbroji nezmiňují, je tedy možné, že byla pouze plánovana | - The CR.42DB was an attempt to improve the type's performance by installing a Daimler-Benz DB 601 V12 engine. - This prototype - MM 469, was flown by test pilot Valentino Cus in March 1941, over Guidonia, near Rome. |
Zdroje: Sources: | George Punka, Fiat CR 32/CR 42 in action, Squadron/Signal Publications, Carrollton, rok 2000, ISBN 0-89747-411-2 Gianni Cattaneo, Fiat C.R.42, Aircraft Profile No.16, Profile Publications, rok 1967 L+K 4/1970, Letadla 39-45, Václav Němeček http://www.spytak.ru/Militaryscience/ak_AVIA.htm http://www.jg27.de/cr_42.html http://www.cofe.ru/avia/F/F-60.htm http://www.militarium.net/viewart.php?aid=291 archiv autora |