Suchoj Su-13

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 412 příspěvků vloženo, 1616 editováno a 271 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Suchoj Su-13

Sukhoi Su-13 / Сухой Су-13

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Suchoj Su-13 Sukhoi Su-13
    Originální název:
    Original Name:
    Cухой Су-13
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1948-DD.MM.1948 Moskevský letecký závod č. 134, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1948-DD.MM.1948
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 nedokončený / unfinished
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4055 kg 8940 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6436 kg 14189 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    7036 kg 15512 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,80 m 38ft 8,56in
    Délka:
    Length:
    10,93 m 35ft 10,31in
    Výška:
    Height:
    3,78 m 12ft 4,81in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24,80 m2 266.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    RD-500 o tahu 15,6 kN RD-500, thrust 3527 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2195 l
    670 l v přídavných nádržích
    483 Imp gal / 580 US gal
    147 Imp gal / 177 US gal externally
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    960 km/h v 5000 m 596.5 mph in 16404 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,5 min do 1000 m 6,5 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    1550 km 963.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2000 km 1242.7 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    3x kanon N-37 ráže 37 mm 3x 37 mm N-37 cannon
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - práce byly zastaveny ve prospěch MiG-15 v době, kdy bylo dokončena pouze část křídla -
    Zdroje:
    Sources:
    Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5.
    Gordon, Yefim. Early Soviet Jet Fighters. Midland Punlishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-139-3.
    V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
    ruslet.webnode.cz
    http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/737#289261Verze : 1
    Avatar
    Suchoj Su-13


    (Истребитель-перехватчик)


    Práce na novém letounu označovaném Su-13 byly zahájeny někdy v polovině roku 1947.
    Jednalo se o experimentální (stíhací) letoun, navazující na Su-11.


    Hlavním rozdílem oproti Su-11 mělo být použití motorů RD-500 (což byla domácí varianta britských RR Derwent V s tahem 15,6 kN). Tyto motory měly být umístěny podobně, jako původní Derwenty u letounu Gloster Meteor. Nový stroj měl mít také upravené křídlo s větší nosnou plochou. Pozměněny měly být i ocasní plochy. Také se plánovalo celkové zesílení některých konstrukčních uzlů trupu. Byla plánována výroba dvou prototypů, ale dle dostupných informací byl vyroben pouze jeden (údajně dokončený z cca 92 %). Jeden prototyp měl být vyzbrojen třemi pevnými kanóny N-37 ráže 37 mm s celkovou zásobou 120 nábojů, druhý pak jedním pevným kanónem N-37 ráže 37 mm se 40 náboji a dvěma pevnými kanóny NS-23 ráže 23 mm s 200 náboji na zbraň. Není známo, že by se uvažovalo o instalaci pumových závěsníků. Jeho předchůdce (Su-11) ale pumy nést mohl (2 x 500 kg). Dá se tedy předpokládat, že případné vybavení letounu podvěsnou výzbrojí by bylo předmětem dalšího vývoje (stejně jako konečná skladba výzbroje střelecké).


    Práce na tomto letounu byly ukončeny v druhé polovině roku 1948.



    Zdroje k Su - 11 / 13 :
    V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68
    http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/737#289260Verze : 0
    Avatar
    Suchoj Su-13


    (Истребитель-перехватчик)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/737#289257Verze : 0
    Avatar
    Suchoj Su-13


    (Истребитель-перехватчик)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/737#289258Verze : 0
    Avatar
    Suchoj Su-13


    (Истребитель-перехватчик)


    Zdroj : http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11_1.html


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/737#289259Verze : 0