Avia BH-11C

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 398 příspěvků vloženo, 1569 editováno a 273 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avia BH-11C

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avia BH-11C Avia BH-11C
    Originální název:
    Original Name:
    Avia BH-11C
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.MM.1926 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.MM.1926
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    322 kg 710 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    545 kg 1202 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,10 m 36ft 5in
    Délka:
    Length:
    6,54 m 21ft 5,48in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,60 m2 178.68 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    32,8 kg/m2 6.72 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter NZ-60 o výkonu 44 kW/60 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Walter NZ-60, power 59 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    135 km/h v ? m 83.9 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    20 min do 2000 m 20 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4000 m 13123 ft
    Dolet:
    Range:
    450 km 279.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

    Jednomotorový dvoumístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
    Typ vznikl úpravou B-11, od sériově vyráběných Avií B-11 se BH-11C lišila především zvětšenou nosnou plochou. Takto upravená jedenáctka se v počtu 2 ks zúčastnila v roce 1926 dvou významných mezinárodních závodů.
    - závod turistických letadel Tour de France des Avionettes v Orly u Paříže, kde v konkurenci padesáti letadel obsadil dr. Lhota první místo s devíti bodovým náskokem před pilotem Avie Fritschem.
    - v závodě Coppa d'Italia, zvítězila posádka pilot Bican a mechanik Kinský
    -
    Zdroje:
    Sources:
    V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
    J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
    V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8340#23838Verze : 0
    Avatar
    L-BONI dr. Lhoty. Během závodu Coppa d'Italia 1926 se Lhota pokusil o střemhlavý let, potah křídla však nevydržel a Lhota i mechanik Volejník zahynuli. Druhý stroj, L-BONK Bicana a Kinského však závod vyhrál.


    http://www.airwar.ru/enc/other1/bh9.html
    http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft30644.htm





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8340#433215Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Avia BH-11C (L-BONK, výrobní číslo 18), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, duben 2016. Letoun zvítězil v závodě Coppa d'Italia 1926. V červenci 1967 byl převzat leteckým muzeem ve Kbelích ve velmi špatném stavu. V průběhu let 1967 až 1968 proběhla jeho rekonstrukce do původního stavu. Další oprava tohoto letounu se uskutečnila v roce 2001 u firmy BMZ.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8340#551730Verze : 0
    MOD