Curtiss P-1C Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-1C Hawk Curtiss P-1C Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-1C Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
33
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
969 kg 2136 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1349 kg 2973 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.3 m 30ft 6in
Délka:
Length:
7.01 m 23ft
Výška:
Height:
2.67 m 8ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1150-5 o výkonu 324 kW
dvoulistá kovová vrtule
Curtiss V-1150-5, power 435 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189 l
189 l přídavná nádrž
50 US gal
50 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
248.5 km/h v 0 m 154.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
199.6 km/h v ? m 124 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.4 m/s 1460 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3.9 min do 1524 m 3.9 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6340 m 20800 ft
Dolet:
Range:
527.9 km 328 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
891.6 km 554 mi
Výzbroj:
Armament:
1x 12,7mm kulomet Browning
1x 7,62mm kulomet Browning
1x .50 Browning machine gun
1x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_curt.html

Curtiss P-1C Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-1C-Hawk-t84497#310666 Verze : 0
33 P-1C (Model 34O, 29-227/259) bylo objednáno v říjnu 1928. Motor byl opět nahrazen novější a spolehlivější verzí, V-1150-5 (D- 12E), měl ještě větší, 30palcová kola, vybavená mechanickými brzdami, a poslední dva stroje měly hydraulické tlumiče místo dosavadních gumových bloků. Uživatelem byla tradičně 1. stíhací skupina na Selfridge Field.


P-1C 29-259 byl dokončen jako XP-6B s motorem V-1570-1 Conqueror a nádrží o objemu 946 l a byl určen k rekordnímu letu kapitána Rosse Hoyta z New Yorku na Aljašku, při zpáteční cestě 19. července 1929 ale havaroval. Po opravě byl poslán na Wright Field, kde pokračoval jako zkušební až do srpna 1931.


XP-1C bylo označení přidělené P-1C 29-238, který byl používán k testům chladiče Heinrich a chladicího systému s kapalinou Prestone.
Curtiss P-1C Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-1C-Hawk-t84497#423871 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více