Sd.Kfz.251/1 (nosič dělostřeleckých raket)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 371 příspěvků vloženo, 1894 editováno a 284 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Sd.Kfz.251/1 (nosič dělostřeleckých raket)

schwere Wurfgerät auf m.gp.Zgkw.

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    ťažký raketomet na platforme stredného pancierového transportéra (Sd.Kfz.251)Heavy rocket launcher on the medium armored transporter (Sd.Kfz.251)
    Originální název:
    Original Name:
    schwere Wurfgerät auf m.gp.Zgkw.
    Kategorie:
    Category:
    obrněný transportér s raketometom armoured personnel carrier with rocket launcher
    Výrobce:
    Producer:
    Hannoversche Maschinenbau AG, Hanover (Hanomag)
    Wesserhüte
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Přepravní kapacita:
    Seating Capacity:
    10 osob/troops
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    cca 9000 kg cca 19842 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    cca 5800 mm cca 19ft 0,34in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    cca 2100 mm cca 6ft 10,68in
    Celková výška:
    Overall Height:
    cca 1750 mm cca 5ft 8,9in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    320 mm 1ft 0,59in
    Pancéřování:
    Armour:
    čelo - 14,5 mm
    boky - 8 mm
    strop a dno - 5 mm
    front - 14,5 mm
    sides - 8 mm
    top & belly - 5 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Maybach HL 42 TUKRM (benzínový vodou chladený 6-valec objemu 4.198 cm3) Maybach HL 42 TUKRM (6 cyl., water cooled, gasoline, 4.198 ccm)
    Výkon:
    Power:
    73,55 kW při 2800 ot/min 98.6 bhp at 2800 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    Hanomag Schub 021-32785 U 50 (4+R) Hanomag Schub 021-32785 U 50 (4+R)
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    53 km/h 32.9 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    21,4 km/h 13.3 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    300 km 186.4 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    150 km 93.2 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    24 ° 53 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2 m 78,7in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,5 m 19,7in
    Výzbroj:
    Armament:
    2x guľomet MG 34 kalibru 7,92mm
    6x rakety kalibru 28 cm/32 cm
    2x machine gun MG 34 cal. 7,92mm
    6x rockets cal. 28 cm/32 cm
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    TTD sa u jednotlivých verzií (Ausf. A-D) a subverzií (1-23) líšia. Data of versions (Ausf. A-D) and subversions (1-23) are different.
    Zdroje:
    Sources:
    Walter Spielberger: Die Halbketten-Fahrzeuge des deutschen Heeres 1909-1945, Motorbuch Verlag 1989, ISBN 3-87943-403-4
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9039#509304Verze : 4
    MOD
    Avatar
    Na štandardnom strednom obrnenom transportéri Sd.Kfz.251/1 vznikla zaujímavá úprava na nosič ťažkých delostreleckých rakiet. Tieto vozidlá mali na bokoch upevnené drevené, prípadne železné klietky, ktoré slúžili ako odpaľovacie zariadenie rakiet kalibru 28 cm Wurfkörper Spr. a 32 cm Wurfkörper Fl. Klietky boli upevnené na oceľových doskách, ktoré bolo možné otáčať a tak meniť námer celej klietky v rozsahu +16° až +45°. To všetko bolo upevnené na trubkovej konštrukcii. Ako zbraň slúžili buď trhavé rakety kalibru 28 cm stabilizované rotáciou alebo zápalné rakety kalibru 32 cm.


    Typ rakety
    Celková hmotnosť
    Hmotnosť nálože
    Dostrel
    28 cm Wurfkörper Spr.
    82 kg
    50 kg H.E.
    975-1925 m
    32 cm Wurfkörper Fl
    79 kg
    39,5 kg (olej), 1,5 kg H.E.
    1150-2200 m



    Na strojoch sa používali rôznopočetné kombinácie týchto dvoch druhov rakiet. Doplnková výzbroj pozostávala z dvoch MG 34. Hmotnosť takto upraveného stroja bola 9 140kg. Takéto úpravené stroje Sd.Kfz.251 rôznych verzií sa požívali až do konca vojny.


    Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Tracts No.15-2 mittlere Schuetzenpanzerwagen (Sd.Kfz.251) History of variants, production, organizations, issue, tactics, and employment in action from 1939 to 1942, rok vydania 2005, ISBN: 0-9771643-1-4







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9039#26971Verze : 2
    MOD
    Avatar
    ...






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9039#26972Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Po skončení bojov vo Francúzsku v roku 1940, bola továreň J.Gast KG v Berlíne požiadaná o vývoj a skúšky odpaľovačov Wurfgerät 40 osadených na štandartných Sd.Kfz.251. Výsledkom bola jednoduchá rámová konštrukcia umožňujúca pretvoriť Sd.Kfz.251 na samohybný odpaľovač týchto rakiet veľkého kalibru.


    Vozidlá osadené Wurfgeräte 40 dostali prezývku Stuka zu Fuss, hlavne kvôli ich vysokej ničivej sile prirovnávanej k leteckému bombardovaniu a značnej mobilite. Vzhľadom na pomerne malý dostrel týchto rakiet väčšinou boli používané na cielené presné bombardovanie, napriek tomu aj viaceré mestá na východnej fronte pocítily ich ničivú silu.


    Boli však aj iné Stuka zu Fuss vozidlá než len Sd.Kfz.251, napríklad obdobne boli upravené zhabané francúske Renault UE.


    Sd.Kfz.251 boli väčšinou vybavené šiestimi odpaľovacími klietkami, ktoré mohli byť jednoduchým úchytným mechanizmom upevnené na všetky štandartné verzie Sd.Kfz.251. Najbežnejšou verziou bola 251/1, ale nebolo výnimočné ani využitie iných verzií. Oficiálne označenie takýchto vozidiel bolo Sd.Kfz.251 Mittlere Schützenpanzerwagen mit "Wurfrahmen 40".


    Vystreľované boli rakety kalibru 28 cm s vysokovýbušnou hlavicou (väčšinou drevená klietka) alebo rakety kalibru 32 cm s napalmovou hlavicou (kovová klietka). Zameriavanie sa uskutočňovalo pohybom celého vozidla a námerom odpaľovačov od 5 do 40 stupňov. Maximálny dostrel činil okolo 2000 metrov. Nakoľko Sd.Kfz.251 je vozidlo s otvorenou strechou, posádka musela byť v prípade streľby mimo vozidla v bezpečnej vzdialenosti. Pre tento účel slúžilo diaľkové ovládanie odpaľovania rakiet (umiestnené bolo na kábli).



    *upravil, opravil a dolinkoval buko1

    pri strelbe

    Stuka Zu Fuss pri potlačovaní varšavského povstania
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9039#225335Verze : 0
    Avatar
    Nakladanie rakiet na transportér, Rusko, jún-júl 1942.


    zdroj: www.bundesarchiv.de










    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/9039#535308Verze : 0
    MOD