Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 H-1 | Messerschmitt Bf 109 H-1 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 H-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.07.1944 Messerschmitt AG (?), Regensburg | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-18.07.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | malé množství / limited number (10-20?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.11.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2880 kg | 6349 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3540 kg | 7804 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,250 m | 43ft 5,64in |
Délka: Length: | 10,250 m | 33ft 7,54in |
Výška: Height: | 3,200 m | 10ft 5,98in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,90 m2 | 142.62 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 161,644 kg/m2 | 33.11 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 A-1 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW (1 475 k) při 2 800 ot/min, krátkodobý bojový výkon 997 kW (1 355 k) při 2 800 ot/min v h= 5 700 m. Pro zvýšení výkonu ve velkých výškách byla instalována souprava GM-1 vstřik oxidu dusného. Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami typu V.D.M. | Daimler-Benz DB -engine605 A-1 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee-engine, rated at 1,455 hp at 2,800 rpm for take-off and short combat power 1,336 hp at 2,800 rpm at 18,701 ft. On this engine was installed a kit GM-1 (nitrous oxide injection) that ensure superior performance at high altitude. Propeller a three-blade constant-speed type V.D.M. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 685 km/h v 13500 m | 425.6 mph in 44291 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 470 km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14600 m | 47900 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm v přídi nad motorem, 500 nábojů pro každý a 1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20,0 mm střílející nábojem vrtule 150-200 nábojů. | Two fixed forward-firing 0.312in MG 17 synchronized machine-guns mounted in the cowling, 500 rpg and one fixed forward-firing 0.79in MG 151/20 cannon mounted between engine cylinder banks with 150~200 rounds. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tato verze "109" prošla svým vývojem a dosti zásadními změnami, než byly celý program v červenci 1944 ukončen. V každém případě se jednalo o výškový stíhací letoun. Bf 109 H-0 byly verze poháněná motorem DB 601 E se sadou GM-1. Pravděpodobně se jednalo o upravený trup Bf 109 F-4. Bf 109 H-1 byl poháněn pravděpodobně motorem DB 605 A opět se zařízením GM-1, rozpětí křídel bylo ještě více prodlouženo a prodloužen byl i trup, byl použit od Bf 109 G-5? Nejasnosti jsou okolo výzbroje. Bf 109 H-2 byl pouze projekt s motorem Jumo 213 a těžkou výzbrojí (3x MK 108 a 2x MG 17) Bf 109 H-3 byl pouze projekt s motorem Jumo 213 a lehkou výzbrojí (1x MK 108 a 2x MG 131) Bf 109 H-4 byl pouze projekt průzkumného letounu pro velké výšky Bf 109 H-5 byl pouze projekt s motorem DB 605 DB nebo DB 605L. Navíc se dají dohledat prameny (a to značně hodnověrné), které zmiňují motor DB 627 a DB 628... | - |
Zdroje: Sources: | Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5 Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ http://www.airpages.ru/eng/lw/bf109h.shtml http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_109 |