Název: Name: | Nieuport N.17 C.1 | Nieuport N.17 C.1 |
Originální název: Original Name: | Nieuport N.17 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux DD.MM.191R-DD.MM.191R Société pour la construction et l'Entretien d'Avions, Paris DD.MM.191R-DD.MM.191R Ateliers d'Aviation R Savary et H de la Fresnaye, Levallois-Perret DD.MM.191R-DD.MM.191R Societé anonyme française de Constructions Aéronautiques, Levallois-Perret DD.MM.191R-DD.MM.191R SA Nieuport-Macchi, Varese DD.MM.191R-DD.MM.191R Akciová společnost Dux, Moskva DD.MM.191R-DD.MM.191R První ruská společnost vzduchoplavby S. S. Ščetinin a spol., Petrohrad DD.MM.1917-DD.MM.1918 Závod aeroplánů a hydroplánů Artur Anatra, Simferopol | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1000+ : 150 Nieuport-Macchi | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1916 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 375 kg | 827 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 560 kg | 1235 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,16 m | 26ft 9,25in |
Délka: Length: | 5,80 m | 19ft 0,34in |
Výška: Height: | 2.40 m | 7ft 10,48in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14.75 m2 | 158.77 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 37.84 kg/m2 | 7.75 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le Rhône 9Ja o výkonu 81 kW/110 k dvoulistá dřevěná vrtule | Le Rhône 9Ja, power 108 hp two-bladde wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 167 km/h v 0 m | 103.8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,83 min do 2000 m | 6,83 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5300 m | 17388 ft |
Dolet: Range: | 250 km | 155.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers nebo 1x 7,7mm kulomet Lewis na držáku Foster nad horním křídlem 8x raketa Le Prieur | 1x fixed .303 Vickers machine gun or 1x .303 Lewis machine gun on Foster overwing mounting 8x Le Prieur rocket |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Andrews, C. F. The Nieuport 17, Profile No.49. Profile Publications, Leatherhead 1965. Sanger, Ray. Nieuport Aircraft of World War One. The Crowood Press, Ramsbury 2002. ISBN 1-86126-447-X. Bruce, J. M. Nieuport Fighters, Windsock Datafile Special vol.1. Albatros Porductions, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-54-5. Cooksley, Peter. Nieuport Fighters in Action, In Action No.167. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1997. ISBN 0-89747-377-9. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. |