Martin PM-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Martin PM-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Martin PM-2 Martin PM-2
    Originální název:
    Original Name:
    Martin PM-2
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.07.1930-DD.10.1930 Glenn L. Martin Aircraft Co., Middle River, Maryland
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1931-DD.09.1931
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    25 (A8662/8686)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4457 kg 9826 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    7749 kg 17083 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    8646 kg 19062 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.2 m 72ft 10in
    Délka:
    Length:
    14.94 m 49ft
    Výška:
    Height:
    5.11 m 16ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    114.83 m2 1236 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-1820-64 o výkonu 429 kW
    třílistá na zemi stavitelná kovová vrtule
    Wright R-1820-64, power 575 hp
    three-bladed ground-adjustable metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2839-3248 l 750-858 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    190.7 km/h v 0 m 118.5 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    160.9 km/h v ? m 100 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    13.8 min do 1524 m 13.8 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    2896 m 9500 ft
    Dolet:
    Range:
    1508 km 937 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2167.8 km 1347 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm v přídi
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě

    4x 104kg bomba
    1x flexible .30 in machine gun in the nose
    1x flexible .30 in machine gun amidships

    4x 230 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    http://www.americancombatplanes.com/pn7_3.html
    en.wikipedia.org


    Martin PM-2 patřící smíšené peruti VJ-1, poblíž kalifornského poloostrova Point Loma. Kameraman na přídi natáčí námořní manévry.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69594#486377Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Martin PM-2


    10. června 1930 obdržel Martin druhý kontrakt na stavbu 25 upravených létacích člunů PM-2. Ty na rozdíl od předchozích PM-1, v podstatě kopií prototypu PN-12, výrazně lišily využitím prvků z dalších strojů řady PN. Nejviditelnějším rozdílem byly dvojité ocasní plochy, převzaté z XPN-11, motory Wright R-1820-64 zase z XP4N-1, navíc dostaly upravenou příď s okénkem. 20 z PM-2 bylo použito k dozbrojení peruti VP-2S, operující s nimi z Key West nad Karibikem až do roku 1939, kdy byly nahrazeny novými PBY-2. Další dostala ještě v roce 1931 VP-5F, a od roku 1935 na PM-2 létala také VP-14F. V roce 1934 byly na všechny PM-2, a ostatně také na PM-1, které ovšem obdržely i motory R-1820-64, namontovány kryté kabiny, pumové zaměřovače Norden Mk.XI a motory dostaly prstence NACA. Podobně jako ostatní létací čluny této rodiny - PK-1, PH-1 atd., byly většinou nahrazeny až na konci 30. let Catalinami.


    Zdroj:
    http://www.faqs.org/docs/air/avmars.html#m1
    www.hq.nasa.gov
    http://www.aerofiles.com/_martin.html
    http://www.aero-web.org/specs/martin/pm-2.htm
    http://www.history.navy.mil/branches/dictvol2.htm

    PM-2 s novou krytou kabinou.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69594#245116Verze : 0
    MOD