Keystone LB-6 Panther

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Keystone LB-6 Panther

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Keystone LB-6 Panther Keystone LB-6 Panther
    Originální název:
    Original Name:
    Keystone LB-6 Panther
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.12.1927-DD.09.1929 Keystone Aircraft Corp., Bristol, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.12.1927-DD.09.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 XLB-6 (27-344)
    17 LB-6 (29-011/027)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.12.1927
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3101 1) kg 68361) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6096 kg 13440 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.86 2) m 75ft2)
    Délka:
    Length:
    13.23 m 43ft 5in
    Výška:
    Height:
    5.51 m 18ft 1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    106.65 m2 1148 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-1750-1 Cyclone o výkonu 391 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Wright R-1750-1 Cyclone, power 525 hp
    teo-bladed metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1332 l 352 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    183.5 3) km/h v 0 m 1143) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    152.9 km/h v ? m 95 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3 m/s 600 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10.34) min do 1524 m 10.34) min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3551 m 11650 ft
    Dolet:
    Range:
    1017.1 km 632 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na přídi
    1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na hřbetě
    1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v podlaze

    907 kg pum
    1x flexible .30 Lewis twin machine gun in nose
    1x flexible .30 Lewis twin machine gun, ventral position
    1x flexible .30 Lewis machine gun, dorsal position

    2000 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    XLB-6:
    1) 2996 kg
    2) 22,78 m
    3) 186,7 km/h
    4) 4502 m
    XLB-6:
    1) 6605 lb
    2) 74ft 9in
    3) 116 mph
    4) 14770 ft
    Zdroje:
    Sources:
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.americancombatplanes.com
    http://joebaugher.com/usaf_bombers/lb6.html


    Keystone XLB-6.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71978#461602Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Keystone LB-6 Panther

    Přestavbou desátého vyrobeného kusu bombardéru Keystone LB-5 vznikl prototyp jeho pokračovatele, Keystone LB-6. Od LB-5 se lišil ocasními plochami se dvěma směrovkami, které převzal z LB-5A, křídly s větším rozpětím a mírným šípem a zástavbou hvězdicových motorů Wright R-1750 Cyclone. Ty na rozdíl od LB-5 nebyly umístěny na dolních křídlech, ale na vzpěrách mezi křídly. I XLB-6 se zúčastnil soutěže o nový bombardovací letoun pro USAAC, ve které proti sobě stály jeho větší bratříček XB-1, Curtissův XB-2, Atlantic XLB-2 a Sikorsky S-37B. V konečném výběru v únoru 1928 se hodnotící komise nakonec rozhodla pro menší a lacinější Keystone LB-6, pocházející z již vyzkoušené linie, dodatečně se ale nakonec rozhodla i pro větší, ale výkonnější Curtiss B-2 a objednala menší sérii.

    Mezi srpnem a zářím 1929 bylo USAAC doručeno 17 objednaných sériových LB-6, které se od prototypu lišily jen mírně větším rozpětím a drobnými úpravami tvaru směrovek. Na standard LB-6 byl také zpětně přestavěn zkušební prototyp LB-9. naopak tři LB-6 byly v květnu 1930 na panamské základně France Field výměnou motorů předělány na LB-7.

    LB-6 sloužily u 2. bombardovací skupiny, sídlící v USA na Langley Field, 5. smíšené skupiny na Havaji a čtyři stroje také na výše zmíněné základně France Field v Panamě. Firma Keystone svůj letoun pojmenovala Panther, ovšem toto jméno nebylo vojenským letectvem přijato a nepoužívalo se. LB-6 velice rychle zastaraly, byly proto vyřazeny většinou již v letech 1933-35.

    http://home.att.net/~jbaugher2/lb6.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    aeroweb.brooklyn.cuny.edu
    http://en.wikipedia.org/wiki/Keystone_LB-6
    http://www.aerofiles.com/_keys.html
    www.csd.uwo.ca
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/lb6.html


    Keystone LB-6.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/71978#253766Verze : 0
    MOD